Fisketur

En av de aller hyggeligste sommeraktivitetene er fisking. Og jeg er særlig svak for ørretfiske med mark og dupp. Dette er dessverre ikke et fiske som så mange driver med som før. Og det er virkelig synd, for ørretvann finns det overalt. Og det er lite som slår det å sitte å følge med om det blir bevegelse i duppen. Nå har det vært tørt og varmt så lenge, at det ikke er så lett å få fisk. Men spennende er det likevel. I går kveld var jeg ute med stanga sammen med mine to yngste døtre, men fangsten ble ikke all verden. Men en tur i Horsbergvatnet er uansett fangst, en fin opplevelse.


Grunneierne har lagt flott til rette med velutstyrt gapahuk, som vi som liker å fiske kan benytte oss av.


Å få satt på ny krok er ikke enkelt når brillene ligger igjen hjemme.


Viktig å være stolt av fangsten selv om den ikke er i megaklassen.


Dette er hele kveldens fangst, har fått mye mer enn dette tidligere. Men så lenge en slipper å dra tomhendt hjem, skal en ikke klage.


For mine døtre er ikke fisketuren over før jeg har tilberedt og servert fangsten. Litt salt, pepper og gressløk i buken på fisken, og så rett i panna.


Så fersk fisk krøller seg umiddelbart.


Flatbrød med rømme og nystekt ørret er visst perfekt nattmat for tenåringsjenter.

 

3 kommentarer
    1. Herlig! Så fine bilder, fisken så godt ut 🙂
      Ha en fin dag videre!
      hadde vært koselig om du hadde tatt en titt på bloggen min 😉

    2. Dette var jo flott fisk. Kjenner meg igjen med det og glemme brillene hjemme og må bytte kroker. Kan være slitsomt 🙂
      Ser ut til dette er et flott sted. Hva heter vannet og hvor ligger dette?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg