Busskuret ved Lona – historikk

I Namdalsavisa for 4. desember 1999, står det en svært interessant reportasje om busskuret ved Lona bru. Der framkommer det at Kristian Lona i hemmelighet hadde snekret og plassert busskuret på bussholdeplassen. Han hadde sett seg lei på at grendas unger sto ute i all slags vær og ventet på skolebussen. Busskuret kom på plass i november 1999, så det er ikke lenge til det kan feire 15-årsjubileum. Så nå vet både jeg og dere mer om historien til dette busskuret som har betydd så mye for meg de siste årene. Og Kristian Lona ante nok lite om hvor mye dette busskuret skulle komme til å bety i framtida, langt mer enn å skaffe ly for skoleungene på hustrige dager!


Kristian Lona fikk Lørdagsbuketten av Namdalsavisa etter at han fikset busskur til grenda. NA hadde fått mange henvendelser om dette fra fornøyde naboer. Kristian blir omtalt som en god mann for Kongsmoen.


Bilde fra mitt første blogginnlegg om Lona bru og busskuret der.


Her fra den etter hvert legendariske Adrian Jørgensen-konserten for et år siden.


I sommer fikk jeg æren av å være med å avduke en nyoppusset utgave av busskuret.


Her tar jeg meg en middagslur i skuret, jeg vet at det er flere enn meg som gjør det.


Busskuret er også funnet verdig til en plass i boken om 60 norske busskur.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg