Skytterdebut

I dag gjorde jeg min egentlige debut som skytter. Riktignok har jeg skutt litt med luftgevær de siste vintrene, og jeg skjøt også litt men mens jeg var guttungen. Men det er altså 36 år siden sist jeg skjøt på bane, og det var på 100 meteren. I dag debuterte jeg som seniorskytter på 300 meter. Må si jeg ble ganske skremt og ikke så lite starstrucked da det gikk opp for meg at jeg skulle skyte ved siden av tidligere skytterprins Hans Bakken. Men uten å skryte, så må jeg si at det ikke er så vanskelig å skyte. Det er egentlig bare å holde geværet helt i ro, og trekke rolig og kontrollert av. Jeg må også legge til at jeg ikke er ekvipert med utstyr for skyting, så jeg må rette en stor og inderlig takk til Jan “The man” Tiller for lånet av treffsikkert våpen, og til Andreas Øvergård for lånet av jakke og hanske. Vi har begge omtrent samme atletiske overkropp, så det passet som hånd i hanske. Andreas bisto også med hjelp til å skru på siktet, samt fotografering. ¨Derfor dedikerer jeg dagens 3. plass i klasse 1 til ham. 3. plass er jeg godt fornøyd med, selv om jeg tviler på at det var særlig flere enn tre skyttere i min klasse i dag.

Her holder jeg på å finne ut av hvordan jeg skal montere reima på armen.


Her har jeg funnet en god liggestilling. Hans Bakken ser en smule lattermild ut, kanskje han syntes jeg var i overkant amatørmessig.


Full action, synd at jeg ikke kan legge ut smellene her.


Proffe skyttere vil sikkert ha innvendinger mot liggestillingen, men pytt sann.


Og slik ble resultatet seende ut, 244 er jeg godt fornøyd med. Det skal også sies at Hans Bakken ga meg kred for den avsluttende 10-skuddsserien. Tenke seg til at en skytterprins skryter av skytinga mi. Det blir omtrent som at Sissel Kyrkjebø hadde skrytt av synginga mi. Men det har ikke skjedd, ikke enda i hvert fall.

5 kommentarer
    1. Hei! Eg driv sjøl med skyting og må sei meg imponert over resultatet ditt. Hadde seriene dine vært sentrert så hadde resultatet ditt blitt 249. Flott levert!

    2. Nemi Rebella: Ja det er veldig hyggelig stemning på skytterhuset i Gutvik. Det var faren din som var standplasskommandør da jeg skjøt, og han gratulerte meg over høyttaleranlegget. Det var veldig hyggelig gjort av ham:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg