Takk for meg!

Da er tiden kommet for å si takk for meg her på blogg.no. Denne bloggen ble startet som en spøk, og skulle vare maks i 10 dager. Sånn ble det ikke. Tre og en halv måned ble det, og i løpet av den tiden har jeg og min fotografdatter hatt det utrolig morsomt. Ikke minst har vi opplevd ting som vi umulig kunne forestille oss da vi startet opp 18. mai. Responsen ble etterhvert formidabel, ca. 1,2 millioner sidevisninger har vi hatt. Mer enn 4000 kommentarer, og midt i juli toppet Terjes superblogg listen hos blogg.no. Jeg har truffet mange hyggelige blogglesere, overalt har jeg møtt folk som uten unntak har kommet med hyggelige tilbakemeldinger på bloggen min. Hyggelige journalister fra en lang rekke aviser har ringt og laget saker om oss og bloggen. Og ikke minst NRK har gitt oss stor plass. Først kom Dagsrevyen og laget reportasje til Lørdagsrevyen. Det syntes vi var stort, en morsom opplevelse og erfaring. Stor var overraskelsen da Sommeråpent ringte like etterpå og ville ha oss med på sesongavslutningen like etterpå. Vi tenkte oss om en liten stund, men var vel ikke så veldig i tvil om at vi ville ha med oss en sånn opplevelse. Og hvilken opplevelse det ble, folkene i Sommeråpentredaksjonen var alle som en helt fantastiske mot oss. Spesielt reasercher Kjersti som var sammen med oss hele kvelden, gjorde et uutslettelig inntrykk på oss begge to. Det var så utrolig moro, det ble et minne for livet. Og Dagfinn Lyngbø og Thor Heyerdahl jr. som også var gjester i programmet fikk vi svært hyggelige møter med. Som om ikke dette var nok, ble vi til alt overmål invitert til Bergen på sesongpremieren på Førkveld, vi kunne jo ikke si nei til det. Og vi fikk bekreftet det vi allerede visste. NRK-folk er langt over gjennomsnittet hyggelige. Det gjelder også Mikal Olsen Lerøen som var gjest i samme program. For en fyr, det var en fryd og møte ham også.

Men først og fremst går takken til alle leserne, vi er imponert over at så mange har giddet å lese bloggen. Og alle hyggelige kommentarene fra dere har varmet. Og de få, ikke fullt så hyggelige kommentarene, har vi også kost oss med og ledd godt av. Takk også til alle i lokalmiljøet, ikke en eneste negativ kommentar har det vært. Har hørt snakk om at det finnes et bygdedyr som biter alle som stikker nesen fram, men det har ikke vi merket noe til.






Takk Frida Isadåra for alle bildene du har tatt, takk Bente (min 14-årige datter) for at du har tatt fjøset når vi, har vært ute og reist, og takk til resten av familien som også har backa opp.

Men nå er det altså slutt, men en ting skal jeg love. Jeg skal svare alle som kommenterer på på dette innlegget. Det har jeg nesten ikke gjort tidligere.

P.S. Frida Isadåra kommer også med en oppsummering av sine opplevelser om denne bloggsommeren.

354 kommentarer
    1. Så trist at du skal slutte å blogge :/ Kan du ikke tenke litt over det, og komme tilbake senere? Trenger ikke blogge så ofte. Videoblogging av og til hadde vært helt topp 🙂
      Hilsen Lena

    2. Tusen takk for mang en latter, du har vært en snakkis i min vennekrets 😉 Lykke til videre til deg og dine døtre, kyrne dine og den lokale klesbutikken med de fine støvlene 🙂 Du har vært en fornøyelig “bekjentskap” !

    3. Nei nei nei……fryktelig trist for alle dette….Er du helt sikker på dette valget nå da Terje??? Nå ble jeg trist i ansiktet mitt :o( Tusen takk for en helt fantastisk morsom blogg! Har flira så e har grenne!!! Jeg ønsker deg og hele familien lykke til videre og alt godt!

    4. Heisann.
      Ja alt morro har som regel en ende. Takk for all morroa, dette ble en blogg utenom det vanlige som satte ting på spissen og fikk mange til å tenke seg om tror jeg. Ser jo at du har hatt lesere i alle aldre, og for oss ” eldre ” damer syns iallefall jeg at du og din datter har fått fram latteren og gleden i hverdagen. Kommer til å savne deres sprø vinklinger på hverdagslige ting. Kos dokker så mye med dagene som kommer.

    5. Så utrolig kjedelig. Dette har vært den beste bloggen jeg noen gang har leste. Takk for din herlige humor. Og jeg håper virkelig ikke du blir helt bort. Hils alle kuene dine 😀 Og gi dem en klem fra meg 😉

    6. Oj, nå blei jeg faktisk lei meg! Det blir vanskelig å finne noe som kan trøste… Lykke til videre i verden og meld tydelig ifra om nye offentlige påfunn! 🙂

    7. Parodi, ironi og litt sarkasme. Moro som er helt blottet for selvhøytidelighet. De unge menneskene som vi er så heldige å ha rundt oss holder oss unge i hodet, og lekelysten må ikke undertrykkes. Takk for et hyggelig bekjentskap.
      Selv var jeg lenge kjent som “Store Hvite Far” helt til FB tok skalpen min.
      Fortsatt signerer jeg med UGH-, og det gjør jeg gjerne nå:
      UGH-

    8. Takk Terje. For din tid du har brukt, for mang en latter du har gitt meg og for å egentlig få oss til å forstå ( hvertfall meg ) at livet handler mer enn siste outfit som ikke tidligere har vært vist så vi MÅÅÅÅ kjøpe mer klær,vesker og sko for å vise på bloggen.For å være lykkelig selv eller for å glede leserne ? . Takk for at du stakk hull på den rosa bobla !

    9. Det har vært artig å lese en blogg litt utenom det vanlige. Du/dere har gitt oss god underholdning. Dere sitter iallfall igjen med mange gode minner.
      Men du må ikke slette den her nei. La den stå åpen en stund til iallfall. 🙂

    10. Takk for ein super blogg Terje. Som nevnt ved ein anledning før er eg bonde og mjølkeprodusent. Siste 4 åra har eg og hatt arbeid utan om gården pga av sviktande inntekt på bruket. Frivillig arb. i bygda tek det meste av det som skulle vore litt ferie, men eg skal ikkje klage, eg har det bra. Det har vore utrulig morsomt å lese om dine påfunn og livet som blogger og bonde, eller omvendt 🙂
      Litt synd at du gir deg nå. men eg kan forstå det og.

    11. Nei så trist å se at du skal slutte med bloggen. Har fulgt med på bloggen en god stund og jeg har hatt mange kvelder med underholdning mens jeg har lest her og ledd godt av alle påfunn. Kommer virkelig til å savne denne bloggen. Håper den i det minste får ligge åpen så man kan få lese om igjen alle de morsomme innleggene som ligger her. Ønsker dere alle masse lykke til videre i livet og vil bare takke for all latter og glede dere har spredd. 🙂

    12. Næmmen, så trist det blir på internettet uten deg! Er du virkelig heeeelt sikker på at du vil legge ned denne bloggen? Savner deg allerede så nyrene verker, nydelige cowboyen! 🙂 Takk for årets beste opplevelser på nett, Terje. 😉

    13. Så synd at du legger ned bloggen. Dette er en av de aller beste bloggene jeg har lest på veldig lang tid. Har nok ikke lest absolutt alle innlegg, men fått med meg det meste.
      Du har vært en flott talsperson for bønder, og kjempegod reklame for hjembygda di, og ikke minst for Matkroken Bogen (håper de vet å sette pris på det). Hadde jeg hatt en Matkroken-butikk i området her jeg bor, ville jeg sjekket den ut omgående for å se om den var like bra… Tusen takk for at du har blogget her, og lykke til videre både som bonde og komiker.
      Hilsen Erik

    14. Takk for alt Terje!! NEI, fjan! Det vart nå litt dystert ja…
      Tænkt bærre å takk for aill d der gode lesinga, og håpe at du bærre mein pause når du skriv at d e slutt!
      Uansett: Her e ein skikkelig “mainneklæm” fra Jøa!!!

    15. Nei og nei. Dette var trist lesning – men det var gøy så lenge det varte 🙂 Det er vel lov å håpe på et comeback?
      Dette er vel eneste bloggen jeg har fulgt med på i det hele og det store..
      Takk for mye god underholdning 😀

    16. Telemarksbudeie: Ikke vær lei deg, ingenting skjer, som ikke har skjedd ti tusen ganger før.(Lars Martin Myhre) Det er en mulighet for at jeg kommer til å ha fast spalte i Norsk Landbruk, med utgangspunkt i bloggen.

    17. Heij, terje. Jobber en del med standup selv i bodø. Jobber bare for meg selv og holder litt gratis show. Bloggen din har gitt meg mye inspirasjon, håper du en gang finner på noe mer sprell. Hils frida fra meg, snakker en del med hun, utrolig hyggelig og pen datter 🙂 du er en utrolig kul fyr!
      Å selfølgelig lik du nordlænninga,;)
      Det e jo vi som e mæst barsk i hele nord norge. Særlig oss fra væsterålen/lofoten 🙂 haha

    18. Det e utrolig kult da!
      Håpa du en gang finne på nokka mer!
      Æ blir aldri å glemme dæ, forresten, du har også vært stoor delakti i mIn egne sjøltillit :))!

    19. Takk for at du har gjort en super jobb som blogger. Fantastisk blogg, som jeg har kost meg masse med. Jeg er så heldig som har blitt kjent med Frida. Og håper jeg får møtt deg snart. Fantastisk blogg, har gråtet en liten stund etter jeg leste at nå var det over. Men jeg vil følge med på deg videre! Og takk for at du har inspirert meg med humor, jeg og du har nok den samme humoren.

    20. Tristeste nyhet på lenge! Digger bloggen din, har ledd mye og lenge disse vidunderlige månedene du har blogget. Takk for dette fantastiske bidraget, kommer til å savne deg!

    21. Hei Terje.
      Du skal ha så mang ei takk for mange gode latterkuler…det største talentet i livet er å få andre til å le, sies det.
      Vel, korvidt det e størst eller ikke, det vil ikke jeg gi meg ut på å spekulere i, men stort e det i allefall.
      Du får uansett ha lykke til i nye bravader, sprell og påfunn.
      Takker…hilsen ein faen…eller fan…bannskap blir det uansett!

    22. Takker for en ekstra innholdsrik sommer! 😀
      Og som fra en bonde til en annen bonde vil jeg ønske deg lykke til videre med gården din! Og måtte det bil en lys framtid med gode avlinger og fantastisk avdrått! 🙂
      (Et fast, bekreftende, takkende håndtrykk)

    23. Hei Terje og Frida Isadåra,
      Tusen takk for flott underholdning de siste par månedene!
      Det har vært en fryd å le seg skakk innimellom…
      Mvh
      Finn 🙂

    24. Nei, ikke slutt og blogg. Den bloggen gir jo så mye latter. Er ikke i tvil om at dere har fått mange minner!! Ikke slutt 🙂

    25. Tusen takk for latter og glede Terje:)))
      Du er som ei knakende god bok ,den sitter i minnet og geder en livet ut:O)))

    26. Terje & Co!
      Siden det ser ut som de fleste spørsmål er besvart, må jeg spørre deg… Ditt favoritt-blogginnlegg? 😉
      Dersom du kun kan velge et innlegg for å vise frem denne i fremtiden; hvilket blir det?
      Ønsker dere lykke til og takk for herlig sommer full av latter, så lenge bloggen forblir urørt, kommer jeg til å titte innom for å le litt av alt du har gjort!
      Remember the power of the cows! Oppvokst på gård selv, så takk for at du ga oss et humoristisk bilde 😉

    27. Tusen takk for humor som har truffet meg rett i hjertet 😀 Håper å se deg igjen andre steder (på nettet), det har vært en fin tid.
      Lykke til videre.
      Hilsen en tidligere odelsjente B-)

    28. Du er slem! Tenker du ikke på de andre kuene dine som aldri fikk bli “ukas ku”? Hvordan tror du de føler seg? Vet du hvor forferdelig det er å bli utelatt på den måten? Hva tror du de tenker om deg heretter? Kanskje de tar hevn og ikke gir deg like mye melk og kalver heretter? Hva om du går konkurs? Jeg synes du skal kjenne litt på den følelsen jeg, Terje. Kjenn litt på den følelsen.
      Ahaaa! Jeg tror jeg vet det! Du har ikke mer enn 5 kuer! Haha! Taper! Du er jaggu meg patetisk! Haha! Lusebonde!
      Neida, Terje, fra spøk til revolver: Du vil bli savnet! Du har gitt meg mange latterkuler, noe de færreste klarer. De fleste komikere har evnen til å få meg til å humre, men ikke gapskratte. Gubben kommer vel kanskje til å bli lettet, for heretter slipper han å bli avbrutt med sitt med at jeg roper “ÅÅÅ! HÆHÆHÆ! GUBBEEEEE! KOM HIIIIIIIIIIT! DETTE MÅÅÅÅÅ DU BARE SE!!!”.
      Lykke til videre, Terje! Håper vi får se mer av deg (kanskje en parodi på Farmen i samarbeid med TV2 eller NRK?) 😉

    29. Seriøst. Typisk, sånn er det bestandig, når jeg endelig finner noe jeg liker, så er det enten siste episode, nettopp utsolgt eller nettopp blitt sammen med en annen. Jeg hadde sett for meg å sitte på gamlehjemmet og lese bloggen din. Artig fyr, det skal du ha at du er. Lykke til videre med det du måtte finne på.

    30. Uansett kor fantastisk arti det har vært å følg bloggen din, så mått det jo ende en gang – og all ære tell deg at du gjør det mens du e på topp 😀
      E ha flira, storflira, og videresendt betraktningan dine, og med ei tidligere bloggdatter i hus va det forskjellig å kjenn igjen også 😉
      Løkke tell videre som bonde, pappa, og livets glade muntrasjonsråd – og hels fotografen og Matkroken i Bogen ifra alle bloggvennan dine! 😀

    31. Ble trist på innsiden nå ja… Men takk for at du har forlenget livet mitt med mye god og ekte latter fra den samme innsiden 🙂 Lykke på reisa videre som bonde og komiker! 😉
      Forresten, hvem vant konken der kiltene var premie?

    32. Huff, nå ble jeg veldig trist 🙁 Det har vært utrolig gøy å få gå gjennom at denne rare, skumle, gale, men også fantastisk kule bloggen slo igjennom å kom på toppe av blogglistene å fikk vist de lille fjortisene at det er ok å være anderledes!
      Tenk at fikk opptreden på nrk og alt mulig! Da var jeg stolt!
      Tusen takk for noen fantastisk hummorostiske måneder, så får du ha det fint videre!
      PS! Hvor lenge er det til du kommer med komback? Gleder meg alllerede! 😛
      Hilsen 18.mai bursdagsbarnet som fikk tidened burdagsgave! ;D

    33. En litt vemodig hilsen på morningen. Har kost meg med bloggen din, og jentene mine har hatt en anna bonde og se opp til utenom han far sjølv.
      Men det skulle ikke forundre meg om vi hører mer fra deg seinere.
      Uansett takk for nå, fortsett med dine humørfulle sprell og kos deg med de du har rundt deg. Mange mange takk til Frida Isadåra også.

    34. Nei! Så utrolig leit 🙁 du har vært så utrolig morsom! Jeg syntes du var tøff som turte dette, også er du er drit kul mann! 🙂

    35. Trist at du slutter, men slik gjør alle store stjerner, slutter mens de er på topp:))
      Takk for mang en god latter!
      Lykke til videre!!:)

    36. Det var en trist melding til frokosten, men likefullt, takk for alle gledesstunder.
      Kult at noen harselerer med rosabloggerne……:).
      Hva sier krøttera? Blir det dårlig stemning når ikke alle har fått være ukas ku?

    37. Så trist at du ikke ska blogg meir….Det va arti så læng de vara,værtfallj! 😀 Tusn takk fer fine latterkrampa, terje 🙂

    38. Jeg har kost meg så mye, og hatt noen latterkuler ved å lese denne blpggen. Vær så snill å ikke slett den, jeg trenger noe å le av i blant. Haha

    39. Tusen takk for noen flotte blogginlegg! Det har vært en ren fryd å lese inleggene! Lykke til videre! 🙂

    40. En utrolig morsom blogg, jeg har fulgt med deg hele tida, og sett deg på tv. Lykke til videre med livet som kubonde. Hilsen en annen kubonde.

    41. Som utflyttet nord-trønder så var dette en fin blogg jeg kunne vise mine nye medborgere her sør hvilken humor og selvironi en ekte trønder har. Hvem skal jeg nå bruke?

    42. Hei Terje 🙂 Alt har sin ende , skjønner den, men må si at jeg har hatt mange koselige stunder ilag med deg :)) Du har en så god humor, en selvironi man ikke kan la være å like. Om jeg skal velge ut det beste du har lagt ut her så må det bli da du “henger med venner” flirer bare jeg tenker på det , heheheh. Du må ha lykke til videre med gårdsarbeidet ditt og familien.
      Takk for at vi fikk være en del av livet ditt i sommer.
      God klem fra ei Ålesund-jente :))

    43. Kjære Terje! Takk for hyggelig lesning i denne tiden! Det har vært gøy å følge deg og dine, det er så deilig med mennesker som ikke tar seg selv så høytidlig! Hils de fine kuene dine, og ikke minst den flotte fotografen! Klem til deg:)

    44. ikke slett bloggen!!!
      kanskje dere bare trenger en pause. 😉
      uansett håper jeg dere får det kjempefint og at du koser deg med masse mer kompostkake og henging og sånt!

    45. Dette har vært en ren fornøyelse fra begynnelse til slutt. Tusen takk for at du har satt deg selv frem i rampelyset for å underholde oss! Du kan jo begynne å Twitre istedet? Hadde vært koselig med dine lune kommentarer i feeden 😉

    46. Vil bare takke deg for bloggtiden, det har vært en fryd å komme inn å lese alt det du har blogget om 🙂
      håper du ikke sletter bloggen, men lar den stå 😉
      Ha det fint
      klem fra Tone 🙂

    47. Syntes det er forferdelig trist at du slutter å blogge,en trist beskjed å lese.Det var dagens høydepunkt å lese din blogg,det har vært mye latter…veldig mye latter:):):):) Du har gledet meg så mange ganger med så utrolig fine innlegg,en humor som jeg bare digger…!!!!! Faen ta deg Terje…!!!!!!!! (beklager,bare måtte ha det ut) Men skjønner deg allikevel godt,hadde blogg for noen år siden og det er lurt å slutte mens leken er god:):):)
      Takk for nå,vil savne det nydelige “trynet” ditt,de morsomme bildene,ukas ku,alle de råååå bildene av deg i noe rare kreasjoner..hihi….!!!!Hvem skal liksom stå opp for oss som har litt blå ringer rundt øynene,litt heng her og der….. :(:(:(
      Du er hærlig Terje,en kul mann….tørr å være deg selv,takk for det:) 🙂
      Lykke til videre:)
      En kjempe laaaaaang og god klem fra Cecilie!!!!!!!!!!!

    48. 1. Dette er første gangen jeg besøker bloggen din,og jeg måtte jo ta en titt fordi vi er bitre konkurrenter i nationens tevling. Typisk at jeg finner deg i samme sekund som du gir deg.
      2. Du kan bloggpensjonere deg med god samvittighet. Men gjør du det egentlig? Eller er det et bloggstunt på samme linje som voe og disse andre? Føler du deg utbrent og må bruke litt tid på å bli kjent med deg selv?
      Don’t Worry, bygdeblogging med skråblikk lever i høyeste grad videre hos meg.

    49. Synes dette var litt kjedelige nyheter :/ Dette er den eneste rosabloggen jeg leser! 😀 men men, var morro så lenge det varte! Likte veldig godt ukens ku. Så kos deg med familien din og ta godt vare på kyrne. Kanskje du titter fram igjen en dag? 🙂

    50. Tusen takk for mye artig blogging denne sommeren! Jeg har tidvis ledd så tårene triller!
      Jeg kommer til å savne oppdateringene her, det må jeg nok (som veldig mange andre her) innrømme.
      MEN: Jeg beundrer deg for å sette sluttstrek nå når du er på topp! Det er noe du vil bli husket for! 🙂
      Ha en god høst!

    51. Likte bloggen din kjempegodt, har flira mang, mang gong. Et høydepunkt på compjutern. Takk førr at du heillt ut så læng me blogging så læng såmm du jor! Og husk, det e ingen skam å snu 😉 Hels te kyrn i fjøse dett 😀

    52. Nei, så trist at du slutter!! Elsket virkelig bloggen din, den har vel hjulpet meg tiden duhar hatt den, i de depressive periodene mine, så tusen takk for det. Jeg skjønner at du kanskje slutter selv om det er trist, men er ikke bare bare å farte rundt når man er bonde! Utdanner meg selv til dette, og er vel derforjeg har lagt en ekstra forkjærlighet for bloggen din.
      Takk for at du har fått tårene mine til å trille ned kinnet med dine supre innlegg – du har virkelig lyst opphverdagen min,igjen, tusen takk! Lever forsatt i en liten tro at du kommer tilbake, hvertfall oppdaterer med et innlegg her og ett innlegg der! Hils kuene dine fra en kjær agronom-student! 🙂
      Lykke til videre!

    53. Kipe greier, kan med hånden på hjerte si at jeg ikke kan fordra blogging – sett bort fra din. hverdagen kommer til å bli tom Terje…. Men, takk for ein finfin blogg!

    54. Lettrørt som jeg er, så sitter jeg her å GRINER over at du skal legge ned bloggen din.. Du skrev liksom så fint da sjø, mere skal ikke til. Men uansett……. Tusen takk for all latteren du har gitt meg i sommer, det har vært en FRYD å få lov til å følge deg 🙂 🙂 Tusen takk til Frida som har fikset så mange kule bilder 🙂 🙂
      Stor og god hilsen fra Laila 😉

    55. Syns det har vært kjempemorsomt å følge deg! Du har fått øynene opp for innholdet i andre rosablogger!
      Takk for latteren bloggen din har gitt!
      Lykke til videre!

    56. Det har vært en fryd å følge denne bloggen! Riktig en “høydare”. Jeg kommer nok til å savne dine skråblikk kommentarer på ting og tang som rører på seg i samfunnet rundt oss.

    57. Det var med sorg i hjertet jeg mottok budskapet:(
      Tusen takk for den eneste rosa-bloggen verdt å lese. Deres ironiske humor har vært helt herlig.
      Håper dere kommer tilbake engang, både Terje og Frida Isadåra 😉

    58. Æsj. Bad news for meg! Kan du legge ut linker til nrk-sendinger og artikler samlet, så jeg kan ha gravøl og kose meg med alt bonusmaterialet?

    59. Nei sier du det!!?? slutter du å blogge?? hmm hva skal man lese til morgen kaffen da fremover? uansett ses vi vel på revymøte på søndag?:o)

    60. Tusen takk for mang en latter, Terje! Kjipt at du skal slutte.
      Takk for at du tok så godt i mot oss da vi kom den lørdagskvelden!!! 😉 Kanskje vi kommer og ser om deg en annen gang!
      Ønsker deg og dine alt godt videre

    61. Takk for en morsom og anderledes blogg. Sånne blogger og sånne folk som du gjør at jeg får tilbake litt av troen på mennesker generelt.
      Jeg lurte på hvem som var avløser i sommer, sånn som du har flaksa rundt i kongeriket. 😉
      Bente fortjener stor takk!
      Lykke til videre, håper at vi kanskje kan få se mer av deg i andre media og under andre omstendigheter. 🙂

    62. Hei Terje! Nå ble jeg virkelig lei meg! Vel, lykke til videre både til deg og Frida Isadåra 😀 Vær så snill og ikke slett bloggen så jeg jeg kan lese igjennom gamle innlegg innimellom + hvis du en gang vil tilbake til bloggverdenen så kan du bare fortsette her 😀 Jeg elsker deg!!!!

    63. Nei nei nei. Dette er en blogg som har hevet min livskvalitet. Dette har vært som medisin. Kommer til å savne bloggen din. 🙁 Men lykke tl videre uansett.

    64. Kjempesynd at du/dåkk ikke fortsette me dem hærlie skråblikkan, men e hardt å væra dobbeltarbeidene 🙂 mange gode kommentara å diskusjona ha dåkk fått fram, å flira mange gonga te tåran har tatt oss. Både på jobb å privat 🙂 Kom me “6 mnd etter” innlegg, livet etter bloggen, det hadd vorri arti—>ein siste gong!! Tusen takk ferr alt, trur eg må stopp deg i travelheita di sånn at vi kan flir litt på trammen 🙂 å regne me det bi forhåndssalg på Revybilletta på Vonheim ette kvart?? Vi sjåast vel plutseli 🙂

    65. Å, det var trist! Eneste bloggen jeg har giddet å følge. Håper du dukker opp i en annen sammenheng en gang 🙂 Lykke til videre!

    66. Neeeei! Du var jo eneste grunnen for at jeg begynte å lese blogger! Høyt elsket, og dypt savnet, er det ikke det dem sier? Takk for mange morsomme og kreative innlegg! Ps: elitebloggere gir seg både en og to og tre ganger, akkurat som idrettsstjerner, band og skuespillere. Så hvis vi klapper lenge nok, så kommer du sikkert ut på scena igjen! *klapp, klapp, klapp*

    67. Nå får du mer tid til å henge med vennene dine, Terje. Takk og farvel og forhåpentligvis på gjensyn..

    68. Triste nyheter, men skjønner at tida nå var inne til å si stopp. Vil sende en takk for at du har vist en litt annen, men positiv, side av den norske bonden. Hadde jo vært stas om du hadde fått en spalte i Bondebladet 😉
      Takk for mang en gapskratt!

    69. Det er fandme ærgerligt! Ellers den fedeste blog der findes på nettet i dag 🙂
      Håber, at du vil fortsætte bloggen igen en gang i fremtiden!
      Hilsen Michael, en læser fra Danmark.

    70. Neei! ikke slutt da! 🙁 kan du ikke blogge en gang i blant da? :'( takk for mange latterkick btw! 😀

    71. Sky is the limit. Nå kan du jo surfe på rosa-skyen og velge de tilbudene som kommer med vinden. Vi trenger iallefall mer satire inn i den rosa verden som mange lever i. RESPECT! 😉

    72. Laila Bøkestad Nilsen: Er litt blank på øynene selv jeg, det er ikke uten vedmod jeg legger ned bloggen. Den har jo gitt oss så mange gode opplevelser. Men jeg er helt sikker på at det er rett å slutte nå. Tusen takk Laila;)

    73. Kjære Terje!
      Kjenner at jeg nesten ble litt lei meg for at du legger ned bloggen. Og så ville jeg si at det var en udelt fryd å ha deg og Isadåra i Sommeråpent! Det er ikke så ofte du hører et helt operatak le begeistret. Eller ser Dagfin Lyngbø klistret til en skjerm mens han humrer godt. Dere er begge stjernemateriale og jeg er veldig glad jeg fikk møte dere!
      Lykke til med alle nye prosjekter. Hils Isadåra og si at jeg ønsker henne et fantastisk skoleår og at hun må fortsette å ta bilder.
      Klem fra Kjersti

    74. Tusen takk for mange hyggelige stunder sammen med deg og fotografen..
      Jeg har virkelig kost meg med denne bloggen..
      Ha en fin tid sammen med fammilien og forsett og finn på sprø ting sammen…
      Blogghilsen fra Sylvi

    75. Er nedleggelsen av bloggen (aka. en god latter, aka. noe vi trenger) er krass kritikk av dagens landbrukspolitikk som ikke lager gode nok rammevilkår for bønder? 🙂

    76. Terje, skjønner at du sikkert ikke har lyst til å blogge lenger, man blir lei i lengden, lite inspirasjon og sånt. Du har den beste humorbloggen jeg har lest på LENGE! Har lest alle innleggene og sett alle videobloggene fra dag 1!
      Kos deg! Klem Sanne! 🙂

    77. Utrolig trist at du skal slutte å blogge. Spørsmålsrundene var artige, antrekkene dine var dritkule, kuene er digre og kule, det er artig å se noe spesielt på TV, KJEMPE FINE FOTOSHOOT’ER, du har en proff-flink-stilig og kul fotograf. OG jeg håper virkelig du legger ut et siste-innlegg med deg selv der noen har flettet håret ditt. Jeg har kost meg, dette har vært dritgøy og skikkelig artig! Det er dumt du skal slutte, men hvis du ikke sletter bloggen med det samme, så kan vi lese bloggen en stund fremover før du sletter den for fullt. Du har fått både meg (13#, søster #16#, mamma #43# og pappa #46# til å le skikkelig! Takk for bloggestunden, du er elsk! Hils kona de og si at du er hyggelig, trivelig og snill #selv om hun ikke er innblandet i bloggen).
      Hilsninger fra Marte!

    78. Du har ei flott datter, du har en flott traktor, du har flotte kuer, og du er en flott mann. Takk for følget, vi kommer til å savne deg.

    79. Du har blitt min yndlingsblogger og vil alltid være det!:D Trist at du slutter nå, har hatt mange morsomme øyeblikk/latterkramper på denne bloggen… Vi digger deg!!!

    80. Som ferie gjest oppi Bindal så skjønner æ korfor du ikke har tid for mere blogging…
      høst o jakt av bl elg e ju stor deroppi!!
      Du kjemm igjen neste vår som vårblomst!!

    81. Næmmen, Terja da….d va trasi…d hi verri så arti å føll me dæ, kyrn din og få oppdateringa på vareutvalget på Matkroken 🙂 Håpe at du jær som mang ainner kjendisa: gjør et kåmmbækk om nån måna 🙂
      Lykke t videre 😀

    82. Triste nyheter dette, for du verden så morro det har vært å følge denne bloggen!! Du har helt klart skapt mye latter rundt om i landet (inkludert her i heimen!!), men tror også bloggen har bidratt til ettertanke rundt litt mer “alvorlige” tema som betydning av klær og utseende og hvordan bønder lever og virker..!! BRA!!!!!
      En STOR TAKK for Terjes Superblogg, og lykke til videre som bonde og komiker! :-).
      Klem herfra!
      PS. Nå er jeg glad for at vi har abonnement på Norsk Landbruk

    83. Nei og nei, skal du virkelig slutte med bloggen? 🙁 Dette er så og si den eneste bloggen jeg har lest fast, vært eneste innlegg. Det har vært kjempemorsomt å lese alt det fantastiske du har skrivet, sett alle de morsomme bildene osv. Kommer virkelig til å savne bloggen din, og håper du vil vurdere og ta den opp igjen etterhvert. Håper hvertfall ikke at du sletter hele bloggen, kunne vært kjekt å gått innom av og til og lest om igjen gamle innlegg! 🙂

    84. Hurra for Terje og Frida Isadåra, for herlig, levende og annerledes Nærøy-reklame. Takk for mang en latter, innimellom til tårene trilla, og nydelig motvekt til rosabloggerne. Dere fant virkelig deres egen vei. Ingen måte å fortsette på…? Med ukentlig innlegg ellerno? Uansett: godt jobba!! Hilsen Line Marit fra Kolvereid 🙂

    85. Tusen tusen takk, Terje og Frida for at dere har laget en så fantastisk blogg! Det har virkelig vært herlig å følge dere gjennom sommeren, syntes det er dumt at det er over! Men hvem vet, kanskje vi hører fra dere en gang i blant? Hadde vertfall vært morro!
      Takk for mange innlegg på bloggen hvor jeg har ledd til tårene triller!! Det har vært jysla jilt som jeg liker å si!

    86. Tusen Takk ferr MANG ein God å lang latter som dåkk ha fått fram :)) Tvi Tvi videre !!
      Hælsing ifrå sørendin tå fjord’n 😉

    87. Skal du slutte med blogginga ????? Æsj. På neste tjenestereise til Bindal tar jeg turen over fylkesgrensa i sør . Forsøke å overtale deg til å fortsette. Dere har vært flinke !

    88. Hei.
      Tusen takk for mang en god latter!
      Kommer til å savne denne bloggen – synes den er kanonbra!

    89. Du er unik terje. Det er ikke så mange som har denne humoren og selvironien som du har. Du tør og være deg, du tør å ha det gøy. Det alt for lite folk som deg. Jeg hadde en bestevenn en gang som var litt på samme måten som deg. Får folk rundt deg til å smile og le og føle seg vel. Jeg skulle så gjerne ønske at flere var som deg og kunne virkelig lyse opp dagene. Synes det er kjempe kjempe dumt at du slutter og blogge. Men ønsker deg og familien alt godt i fremtiden og håper du holder på humoren og det artige preget du har !
      – Ellen

    90. Veldig trist at du slutter nå, jeg har kost meg med denne bloggen.
      Takk for at du har lyst opp en trist og regnfull sommer med en frydefull og morsom leseopplevelse. KLEM!!!

    91. Omg soo trist! Kjem te å sakna å le med dykk på jobb! Mn no når du skal svara alle, kor får ein tak i slik flått-tskjorte? Kanskje du har svara på det allereie, men kven orkar lesa alle dei kommentarane du har fått? Skjønar kvifor det må ta slutt. Bønder har ikkje tid å sitja lesa på verdsveven time ut og inn!

    92. Dere er noen herlige mennesker! Veldig synd at dere slutter å blogge!!!:(( Tusen takk for all oppmuntring og morsomheter!!:)))
      Alt godt videre .. :)) we <3 u!!:)))

    93. Er det ikke typisk at den dagen jeg legger bloggen din på favorittlinja, så avsuttes bloggen :'(. Ha hatt noen fantastiske lesestunder her inne og kommer til å savne dem. Jeg får vente i håp på et comeback! Alle skikkelige kjendiser gjør jo et comeback før eller senere 😛
      Ha det aldeles strålende, begge to! <3

    94. Ikke værst, de fleste av oss får bare 15 minutter fame i løpet av hele livet, du har fått hele 3 og en halv måned. Gratulerer 🙂

    95. Bloggen din er helt fantastisk. Har oppdaget den først nå, og det er jo litt synd. Men hvis jeg føler meg litt lei en dag, så kan jeg jo bare gå inn i arkivet ditt, lese noen innlegg og få meg en god latter.

    96. For ei tid du har hatt med bloggen, du må være utrolig stolt av din datter Frida. Tror nok hun kommer langt i livet. Heldig er du også med resten av familien. Det har vært en sann glede å lese bloggen og følge dere på TV! Synd at det er slutt, men skjønner og at dere vil bruke tiden til noe annet. Si fra om det en gang blir “Bestefarblogg”:-)
      Hils Mona!!

    97. Det er du som skal takkes, som har skrevet den beste rosabloggen Norge har hatt! Kommer til å savne innleggene!

    98. 🙁 det blir virkelig triist! 🙁 meen ikke sleett bloggen, kanskje dere får lysten til å blogge igjen til neste sommer! 😉

    99. dumt at du ska slutt 🙁 du e jo denj kulaste nærøy væringen ever 😉 får håp du kansje lage ei facebook side i alle fall som du kanj opdater litt fer fy fader du e en awesome fyr 😀

    100. Det er utrolig trist at du skal slutte. Har storkoset meg med bloggen. Du er jo et oppkomme av morsomme ideer. En ekte komiker-du er helt konge. Jeg har ledd mye. Det sies at en god latter forleger livet. Hvis det stemmer kommer jeg til
      å bli steingammel. Tusen takk, Terje, for fin underholdning.

    101. Nei og nei, og skrekk og gru!
      Har fryktet at denne dagen ville komme, og nå er den her – du slutter altså å blogge!! Fryyyktelig dumt!
      Ble umiddelbart en fan av bloggen din, og i en alder av 50+ har jeg kost meg glugg ihjel med bloggen, og den er – og har vært – helt genial! Har fnist, humret og brølt av latter enkelte ganger, og fått mer og mer sansen for måten du/dere skriver på – det er bare helt topp!
      Bak tullet og tøyset har du forhåpentlig fått vist at å blogge er noe annet enn det disse selvsentrerte rosabloggerne skriver om, og takk og amen for akkurat det! Dere har gjort hverdagen myyye morsommere, og på tv har du fått frem poenget med bloggen, og fått påpekt at virkeligheten ikke er som i en rosablogg, men er i den virkelige verden – veldig viktig!
      Vet ikke hvem som kan komme i nærhtene av deg, men jeg har veldig lenge savnet noe omtrent som din blogg. Har foressten hatt lyst til å starte en sånn motvekts-blogg selv – kanskje jeg skulle gjøre det nå??
      Tusen takk for alle sprell, poseringer, sko, innspill, poseringer, kyr, høy, Matkroken Bogen, støvler, utstyr og alt det andre du har delt med oss. En mann som deg må ha mye herlig fantasi, og jeg håper du kan bruke erfaringene fra bloggingen på en konstruktiv og morsom måte, til glede både for deg selv og mange andre. Igjen, tusen takk for en herlig blogg, Terje!
      Hilsen fra din sannsynligvis aller største fan i Bergen:-)

    102. Tusen hjertelig takk, Terje og din flotte datter for knakendes kjekk underholdning!!!
      Jeg tror dere traff en nerve hos de aller fleste av oss bloggere, vi kjente oss igjen i dere og det har vært så moro å følge dere!
      Jeg tar av meg hatten for at dere har gått rett til topps, hurra hurra hurra, veldig fortjent 🙂
      Tusen takk igjen for kjempefine innlegg som jeg har flira meg skakk av mange ganger – mye moro, selv om det har vært litt “til ettertanke” også. Supert!
      Jeg ønsker deg og din familie lykke til videre – håper humør og helse består i minst 100 flere år:)
      En god varm klem fra Helen Sævik

    103. Skjønner av alle kommentarer at dette ER virkelig slutten… :-(( Det er ikke mange blogger jeg leser (kun 3-4 strikke orienterte) men din ble ‘pr direct’ plassert i mine favoritter på i-padden da jeg fant den via en nett avisen. Har prøvd å oversette de mest lattervekkende historier til min engelske partner, men ga opp dessverre.
      har ledd så tårene spratt flere ganger ( og ergrer meg grønn over smålige komentarer…) Vant dessverre ikke kilden; stor skuffelse siden jeg spedde info om konkurransen helt til new zealand!
      En kan jo bare håpe at dette er en 31 august spøk og at vi på mandag hører fra deg igjen!!
      Om ikke; who’s going to make my day now???

    104. Kommer til å savne å sette morraskaffen i vranga (snyter meg i gardina). The one and only blogg jeg noensinne har fulgt. Lykke til videre der inne i årsethfjor`n!

    105. Men du kommer vel tilbake igjen, etter noen ukers bloggefri, fordi du savner gratistingene og oppmerksomheten, slik alle toppbloggere gjør? (tenkte å skrive langt og dramatisk om den fantastiske humoren din og om hvordan innlegg som “Ingenting å blogge om” og det om spettet fikk meg til å gråte av latter, men det gjør jeg altså ikke)

    106. Eg synest det er synd at du skal slutte å blogge. Men eg forstår deg no på eit vis. Å vere superbloggar er det nok litt stressande. Og du har vel mykje anna å drive med og. Eg ønsker deg i alle fall lykke til vidare. Og om du skulle få lyst til å gjere eit “comeback” seinare så er det no berre å sveive igong igjen. 🙂

    107. Fryktelig synd at du gir deg, dette er den beste bloggen på hele topplista, og sansynligvis på blogg.no. Men jeg skjønner deg, og jeg håper du og din fotograf får en fin høst videre:)

    108. Så synd at du skal slutte å blogge.Bloggen din er flittig lest av meg,og har flere ganger moret meg stort over din humor og blogginnleggene. Dette var en morsom og annerledes blogg.Dette er den eneste bloggen jeg noen gang har lest å gått inn på jevnlig for å se om det har kommet nye innlegg.Herlig motpart til de andre rosabloggerne.Takkk for alle morsomme blogginnlegg og takk til din flinke fotograf,og hilse kuene og ha det bra:)

    109. takk fer ein fenomenal blogg, tøft gjort av deg å laga nå sånt å d vise jo æt d faktisk går an å laga ein blogg som e av humor og livet på bøgda, å itj bære om d å prøv på å te seg som fotomodælla¨å ha finast “stæsj” av alt mulig 🙂 tenk om aill bøndern i Nærøy ha bynt å blogga på dett vis, du store tid ke arti folk ha fått d, å kor mang turista Nærøy ha fått (hehe) men ætte som du gir deg no så får du oppfordre andre t å gjerra d samma:) Hilsen fra ein ainna gård i Nærøy:)

    110. Takk for mange morsomme stunder:) Kan du røpe hvilket landbrukstidsskrift du skal skrive for?

    111. Kommer til å savne den bloggen her merker jeg :/.. har ledd mye av videoblogger og inlegg her:) du har virkelig fått bloggingen til å bli bra:D Syns egentlig du kunne hatt en siste videblogg som avskjed 🙂 Takk for mye fin blogging 🙂

    112. Jeg takker for mange gode latterhikst. Har ikke fått lest meg gjennom alle bloggpostene ennå, så jeg har mer å kose meg med fremover.
      Kommer nok til å lese endel av dem om igjen også 😉

    113. Det var trist og høre at du skal slutte og blogge! JEg har hatt mange morsomme stunder med bloggen din! Uansett; Takk for god underholdning og lykke til videre!

    114. Neeeeeiii…. var min første tanke da jeg sveipet innom i dag. Slutt på denne herlige bloggen, så synd! Dere har gitt oss mangt et fornøyelig øyeblikk, tusen tusen takk for gleden dere har spredd :-)) Masse lykke til videre 😉

    115. Neeeeeeeeei !!!! ikke slutt :(( du er så vittig å flink og alt.. Pliiiiiiiiiz, ha bloggen!! Kommer til å savne den sykt mye <3

    116. Fikk sjokk jeg nå! Skal du slutte å blogge? Du har jo den beste bloggen i hele Norge, så befriende og herlig! Har ikke kommentert så mye hos deg, men leser alle blogginnleggene i google readeren min… Sukk, ble faktisk veldig lei meg nå…
      Men lykke til videre, du er en kjempekar!

    117. Terje, oh no!! Du har vært mitt store bloggforbilde siden jeg tittet innom denne bloggen for første gang. Kommer til å tenke på deg hver gang jeg poster et nytt innlegg. Kos og klem! 🙂

    118. Oppdaga dokk i såmmår, og hi flira på mæ hostfauk fleir gong. No hi æ vorri innom norsklandbruk.no å leita, men fainn itj nå enda. Hvess de bli nødvendig må vi vel bynn å abonner på bladet, sjøl om æ itj e bon længer. Men du får sei te redaktørn at du hi så mang fæns at du må vårra på nettet og 🙂
      Ønske dokk lykke te, og takk for artigheita så langt!

    119. What!?! Her kommer jeg hjem i fra Göteborg og gleder meg til å lese bloggen deres, og så skal dere gi dere :O KJIPT!
      Men takk for en spennende sommer sammen med dere 😉

    120. dette har vært den beste bloggen jeg har lest, og se alt hva dere har funnet på har vært utrolig morsomt!
      men kan jeg spørre hvorfor du slutter? det er veldig trist!

    121. Dette er for trist.
      Dere aner ikke hvor vanskelig det har vært for meg gjennom alle disse år med meningsløs surfing og søk etter den perfekte blogg. Ofte har jeg latt meg lure av lovende titler og fengende navn, for så å ende opp med et halvlest innlegg og skuffelse. Terjes superblogg har jeg derimot ved flere anledninger oppsøkt, og jeg har lest omtrent alle innlegg. Dette har aldri hendt meg før. Takk for at jeg fikk oppleve dette! Jeg beklager at jeg ikke har lagt igjen kommentarer tidliger og gjort flere “likes”. Nå forstår jeg at blogglivet er for kort til å skippe en “like” eller kommentar.
      Håper ikke noen jeg kjenner leser dette, de vil selvsagt mistolke det hele og tro at jeg er sentimental.
      Avslutningsvis skulle jeg dristet meg til å tipse om min egen blogg, men ettersom jeg ikke blogger gjør jeg ikke det. Synes likevel det er plass til øko-agronomen som heller viet livet sitt til sko. http://skomakeren.tumblr.com/
      Terje, Frida og Bente, takk for alt! Lykke til videre:)

    122. Takk for herlige latterkuler, og et spark i baken til alle rosabloggerne! For å si det sånn, din blogg er verdt å lese og det er det ikke alle som er nå for tida.
      Selvironi er viktig 😉

    123. Litt av et eventyr og morsom er bloggen. Jeg er positivt overrasket over hvor mange lesere du fikk og toppet alle rosabloggere 🙂 takk for underholdningen og latter ogsa koselig. Blir det en ny blogg i fremtiden?

    124. Nå kjenner jeg meg nesten litt slem som gir deg enda mer jobb med å svare på kommentarer 😉 Måtte bare benytte sjansen til å si tusen takk for en fin sommer, det har vært veldig gøy å følge dere! Og så syns jeg dere er kjempeflinke som morer dere over de ikke så hyggelige kommentarene – det er den eneste effektive motgiften! Bra jobba!
      Og sist men ikke minst: Så godt å vite at det finnes rosabønder! De ruler. For noen heldige kyr du har.

    125. Tusen takk for alle de morsomme innleggene. Det har vært en fryd å følge dere fra begynnelse til slutt. Selvfølgelig er det trist at du/ dere slutter å blogge, men samtidig er det forståelig. Siden jeg blogger selv, vet jeg hvor mye tid det faktisk tar. Når man i tillegg har en slik hærlig, selvironisk blogg med skråblikk på mangt og mye er det ikke rart at dere har fått mye oppmerksomhet. Alle rosende ord er SÅ fortjent, både til blogger, fotograf og avløser. Å by på seg selv på den måten dere har gjort krever mye på mange områder. Ønsker dere lykke til med nye prosjekter – og en riktig fin torsdag ;o)
      -klem-

    126. Takk for en fantastisk morsom blogg. Dere har et skråblikk på livet som er helt herrrlig. Håper bare dere ikke sletter bloggen, det er sikkert mange som meg som er innom rett som det er for å humre litt. Jeg får et skikkelig humørløft hver gang 🙂
      Igjen – takk for mye lun moro!

    127. neeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! no vart æ MAX skuffa!!!!!!!!!!!!!! ikke slutt å blogg da, det e jo den beste bloggen i hele bloggens historie!! please ha en ukes-update eller litt morsomme innslag i ny og ned da hvertfall…. tenk på det!!! da hadd mang folk blitt glad 🙂 🙂 🙂

    128. Dumt at du skal slutte å blogge nå, har fulgt med bloggen din hele tiden. Du har vært en flink og morsom blogger! Videobloggene dine, noe av det råeste jeg har sett. Vært en glede å lese bloggen din :):)

    129. Har vært fantastisk morsomt å følge bloggen og alt oppstyret som fulgte med, men det er jo sånn at all good things must come to an end..
      Latterdøra ble slått opp tidt og ofte her: tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg