Namdalskysten næringsforening og Nærøysund kommune har en pågående kampanje der man fokuserer på viktigheten av å handle lokalt, særlig nå under koronakrisen. Deler av næringslivet har slitt tungt, derfor er det så viktig å bruke det lokale næringslivet når varer og tjenester skal kjøpes inn. Det har helt avgjørende betydning for at vi skal ha et mangfoldig og vitalt handels- og servicetilbud også i tiden etter at ting forhåpentligvis har kommet tilbake til normalen. Kampanjen har fått navnet “Handle nært i Nærøysund”. I dag fikk Joker Bogen besøk av daglig leder Lars Fredrik Mørch i næringsforeningen, og kommunikasjonsrådgiver Morten Wengstad i Nærøysund kommune. Wengstad i rollen som videojournalist, og Mørch i alle andre roller. Nå kan det selvfølgelig innvendes at Joker Bogen ikke ligger i Nærøysund, men derimot i Bindal. Men det ligger veldig nært Nærøysund, og det var mer enn godt nok for bli med i kampanjen. I tillegg er de også medlem av Namdalskysten næringsforening, så da var det ingen tvil. Morten trives vanligvis usedvanlig godt foran kamera, men i dag skulle han forsøksvis opptre seriøst, og det slet han mer med. Men han satte sin lit til at Wengstad klippet bort stotring og uheldige utsagn. Så da er det bare å vente på at en seriøs utgave av Morten Ulrichsen dukker opp på en skjerm nær deg, det kan bli interessant!