20-årsplakett på Tines årssamling

I dag har jeg deltatt på Tines årssamling i Ytre Namdal. Og da må jeg bare tillate meg litt selvskryt. Jeg ble nemlig den store ære til del, å bli tildelt Tines 20-årsplakett for levering av elitemelk. Jeg innrømmer glatt at jeg synes dette er stor stas, det er faktisk en stor inspirasjon. Når sant skal sies så er det ikke så mange utmerkelser som drysser over oss bønder. Så må jeg skynde meg å legge til at to melkeprodusenter fra Ytre Namdal ble hedret med Tines melkespann for 25 sammenhengende år med feilfri melk. Leif Rune Jensen fra Leka og Geir Tore Juul fra Nærøy er de to som har oppnådd dette strålende resultatet. Det er knapt mulig å forestille seg hvor nøyaktig og pliktoppfyllende man må være i det daglige arbeidet med melkeproduksjon, for å klare å levere melk i 25 år uten et eneste kvalitetsavvik.  Selve utmerkelsen får de tildelt på et eget arrangement senere i vår. Heller ikke jeg, og vinnerne av 5- og 10-årsplakett fikk selve plaketten i dag, men det skyldtes bare at pakken ikke nådde fram tidsnok. Vi fikk derimot både blomster og “trøstepremie” i form av ost og Tines ostesett. Nestleder i styret i Tine, Nils Asle Dolmseth og organisasjonssjef Andreas Overrein deltok på møtet, og må sies å ha spilt hovedrollene. Dolmseth overskred tiden han hadde til disposisjon, mens Overrein kompenserte med å bruke mindre tid enn det han var tildelt. Skikkelig bra teamarbeid.

Det hører også med til historien at jeg ikke klarte å få med meg blomsterbuketten min heim fra Kysthotellet Rørvik, der arrangementet fant sted. Men hva gjør vel det, når vår unike medlemssjef Aslaug Vevstad Aune, kom med buketten på døra til meg, en time etter at jeg kom heim. Det er vel knapt andre enn Aslaug som hadde gjort det!

Her får jeg blomster av en helt ekte bindaling, nestleder i Ytre Namdal produsentlag, Årsmund Myrvang.

 

Nils Asle Dolmseth orienterte grundig om “stoda” i Tine. i bakgrunnen avtroppende leder i produsentlaget, Lars Kirkeby-Garstad.
Andreas Overrein orienterte om hva rådgiverkorpset i Tine kan bidra med.
Bindalingene Asgeir Aune og Tor Arne Aune var så overveldet over både 10-årsplakett og blomster, at de ikke helt visste hvor de skulle se.
Kommentar overflødig.
Leif Rune Jensen blir gratulert med tildelingen av Tines melkespann av Nils Dolmseth.
Alle mottagerne av utmerkelser samlet på ett brett. Det vil si alle som var til stede, noen var ikke tilstede for å motta utmerkelsene.
Avtroppende medlemmer i styret i produsentlaget fikk også blomster for innsatsen. fra venstre Per Otto Furre, Ole Johan Laukvik og Lars Kirkeby-Garstad. Aslaug Vevstad Aune foreviger det hele.
Kåre Peder Aakre tar over som leder etter Lars Kirkeby-Garstad. Sånn går det når du trekker deg for å slippe yngre krefter til, bemerket Aakre muntert når han takket for tilliten.
1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg