Første vinterdag

I følge den gamle primstaven har vi den første vinterdagen i dag. Og selv om jeg begynner å bli en aldrende mann, kan jeg ikke huske å ha stått opp til en sånn “første vinterdag” før. 17 varme og vennlige grader var det som møtte meg på tur til morgenstellet i fjøset i dag. Og et lys så magisk at man nesten bare blir stående og måpe. Kyrne fikk finne seg i å vente litt på meg i dag, mens jeg etter fattig evne prøvde å fange inntrykkene på et minnekort. Og ikke minst måtte jeg ta meg tid til å nyte inntrykkene. Det varer ikke nødvendigvis så mange minuttene, dette lyset, og man vet aldri hvor lenge det er til neste gang. En magisk morgen var det i alle fall, og etter at kyr og kalver hadde fått sitt stell, hadde temperaturen krøpet helt opp til 20 grader. Snakk om vinterdag!

Helt magisk lys over Årsetfjorden denne søndagsmorgenen midt i oktober.

Få minutter senere har jeg kommet meg så langt som til fjøstrappa, og lyset og fargene har skiftet.

Heilhornans siluett mot en alltid skiftende bakgrunn, blir jeg aldri lei av å se på.

Fra rosa til oransje tok ikke lang tid.

Heilhornet.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg