Mandel i grøten

Risengrynsgrøt med mandel i, har tradisjoner av ukjent lengde,men mandelen i grøten har i hvertfall vært med så lenge jeg kan huske. Nå kan det jo absolutt diskuteres hva mandel er, her i huset har vi minst tre varianter. Derfor ble årets lille julaftens risengrynsgrøt utstyrt med både tradisjonell skåldet mandel, mandelpotet og en liten mandeldråpe. Og jeg var veldig spent på om de tre mandelvariantene ble gjenfunnet under måltidet. Ettersom vi har besøk av to av våre svært observante barnebarn, regnet jeg med at det skulle gå greit. Men mandeldråpen ble ikke gjenfunnet, det kan jeg røpe!

Tre varianter mandel klar for julegrøten.

Mat skal være litt moro, i tillegg til god og nærende.

-En potet i grauten, utbryter Sigurd med et stort glis. Han syntes ikke det var så rart når jeg fortalte at det var en mandelpotet.

Her har Markus oppdaget noe rart i grauten.

-Sjå bestefar ka som e i grauten min, en mandel.

-Legg den der, kan ikke spis den…….

1 kommentar
    1. Heldige du som har mandelessens… Her ble det i minste laget (det GIKK bra!) da riskremen skulle lages 1. juledag. Derfor skulle jeg kjøpe mandelessens nå på nyåret, så jeg var sikker på at jeg hadde til NESTE gang jeg trengte det. Men det var tomt! På butikken fikk jeg opplyst at butikkene hadde problemer med å få det inn. Og når butikken(e) omsider har mandelessens i hyllene igjen, da har jeg glemt at jeg trenger det… Ja, ja, sånn går no dagan…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg