Fem år siden Dagsrevyen kom til gårds

I dag er det på dagen fem år siden Dagsrevyen kom til gårds for å lage reportasje om om den merkelige figuren Terje som skrev rosablogg. En helt surrealistisk opplevelse. Journalist og kameramann kom grytidlig på morgenen og rigget seg til for å filme at jeg slapp inn kyrne fra beite for å melkes. De var med i fjøset og gjorde opptak av omtrent hele fjøsstellet. Det har aldri skjedd før, i hvert fall ikke i Årsetfjorden, at Dagsrevyen har dekket morgenstellet i fjøset. Etterpå ble de med inn og spiste vafler som min eldste datter Marte hadde laget i stand. Kjerringa hadde for anledningen stukket av til Namsos, hun ville ikke for alt i verden bli forbundet med tøyset som jeg holdt på med. Jeg måtte kjøre traktor til butikken for å gjøre innkjøp, det gjør jeg nesten aldri i virkeligheten, men det gjorde seg nok best på TV. Nesten hele dagen tilbrakte de her på gården sammen med oss, og de hadde nok med seg flere timer med opptak, som ble redigert ned til et forholdsvis langt innslag som ble sendt som “Lørdagsgjesten” i Dagsrevyen et par dager senere. En utrolig morsom dag, ikke det minste skummelt. Det var langt skumlere å se det ferdige innslaget når det ble sendt på TV. 


Posering i arbeidsklærne jeg kjøpte av Morten Ulrichsen tidligere på dagen. Eller kjøpte, jeg har faktisk aldri betalt for dem.


Sånn så det ut da Dagsrevyjournalisten ba meg se deilig ut!


Ikke akkurat lommeformat på kamerautstyret.


Ganske munter stemning.


Deiligere blir det neppe……


Gaver til bloggleserne, sponset av Matkroken Bogen, blir signert og behørig dokumentert av Dagsrevyen.


Morten Ulrichsen fikk også noen sekunder i berømmelsens lys, heller ikke han hadde noe særlig i mot det.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg