Min 17. mai-maraton

Tradisjonen tro har jeg gjennomført en skikkelig 17. maimaraton i dag. Jeg er selvoppnevnt støttekontakt for Morten Ulrichsen på 17. mai. Morten spiller i Fønix Skole- og Ungdomskorps, og de har tre tog å spille i på nasjonaldagen. Morten er såpass opp i årene, at han må mobilisere alt av krefter for å gjennomføre all denne spillingen på sin tuba. Derfor trenger han litt moralsk støtte på en sånn dag. dagen startet på hjemmebane med tog fra ungdomshuset vårt, og fortsatte i nabogrenda Gutvik kort tid etterpå. Etter Gutvik fortsatte vi til Leka, men det får jeg komme tilbake til i neste innlegg.


17. maitoget på Sørhorsfjord har satt seg i bevegelse fra ungdomshuset Vonheim, med Fønix Skole- og Ungdomskorps i front.


Men før man kommer så langt, må toget organiseres. Her er det fanebærerne til Kjella barnehage som har gjort seg klar.


Ingen ringere enn Lars Berg-Hansen, som representant for 17. maikomiteen, ønsket velkommen, og organiserte toget.


Her har korpset startet spillingen før avmarsj.


Jeg måtte selvfølgelig benytte anledningen til å få et bilde sammen med en bunadskledd Bindalsordfører Britt Helstad.


To gutter som åpenbart gleder seg over feiringen, Martin Kjølstad og Njål Torgnes Kristensen.


Så var det klart for feiring i Gutvik, der hadde man stablet på beina flaggborg av bygdas ungdom.


Lite, men velorganisert og entusiastisk tog i Gutvik.


Veldig muntre musikanter i korpset vårt.


Min kone fikk akutt behov for ventilolje under toget i Gutvik, da ble det min oppgave å løpe i forvegen til bilen for å hente denne flaska. Jeg løp utrolig fort, og ser på meg selv som litt av en helt som reddet denne situasjonen. Treg tromboneslide er helt krise på 17. mai.


På 17. mai kan ikke alle gå i tog. Noen må også trå til i komiteen. I Gutvik var blant andre Jan Tiller, Svein Kristian Garnes og Else Marie Garnes i komiteen, og her er soddet snart klart til servering.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg