Ny dekor ved Lona bru

Jeg kjører ikke så veldig ofte forbi busskuret ved Lona bru, men de gangene jeg gjør det, kjører jeg ikke forbi uten å stoppe. I går fikk jeg til min store og helt uforbeholdne begeistring se at busskuret har blitt dekorert med med nydelige blomster utført i høykvalitets finèr. Og disse var malt i fine farger med sikker penselføring. Jeg vet ikke hvem som står bak utsmykningen, men jeg vet jo at Kongsmoens egen stjernereporter og handyman deluxe, Birger Aarmo, ville vært fullstendig i stand til å utføre dette. Det skulle heller ikke forbause meg om kulturpersonligheten Inger Sofie Aune Johannessen kan stå bak. En annen teori er at dette kan ha sitt utspring i det vitale meksikanske miljøet på Kongsmoen. En ting er i alle fall sikkert, på Kongsmoen vet man å ta vare på sine signalbygg!


Jeg lar meg mer enn gjerne avbilde i busskuret på Lona, selv om jeg er avhengig av litt ekstra heroinknekk i knærne hvis jeg skal stå oppreist inni skuret.


Også for våre barnebarn har det blitt obligatorisk å stoppe på Lona for fotografering. Her er det prinsesse Emma som villig poserer for fotografen.


Jeg skulle gjerne visst hvem som står bak disse smakfulle dekorasjonene, slik at vedkommende kunne fått den anerkjennelsen som vedkommende fortjener.


Arbeidet er svært forseggjort.


Som dere ser er det ikke bare fronten inn mot vegen som er dekorert.


Og på baksiden av busskuret flyter Kongsmofloden uanfektet forbi.

1 kommentar
    1. Trivelig å se for en pensjonert lastebil/laksetransportør. Om ikke daglig de siste 8 år, så har jeg veldig ofte hatt en kaffepause i denne busslomma,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg