Morten besøker Bondefrøken på egen hånd

I går snek Morten seg til å besøke Bondefrøken uten at jeg fikk være med. Og både han og Bondefrøken har teppebombet meg med dårlige mobilbilder som liksom skal vise hvor hyggelig de hadde det uten meg. Bondefrøken fortalte meg nylig at høna hennes hadde dødd, bare få uker før bryllupet, men det ser virkelig ikke ut som at det tynger henne særlig. Og Morten virker mer fornøyd og mye slankere enn han er i virkeligheten. Bare for at han fikk Bondefrøken for seg selv. Og sikkert også for at han har inngått sponsoravtale med henne. Han får brudekjolen hennes full av reklame for seg selv og Joker Bogen, i bytte mot noen sekker poteter. Tro endelig ikke at jeg er misunnelig på Morten, men han bør dog huske på at det var jeg som fant Bondefrøken først!


Potetlevering, javel, er det noe å bli så sprudlende glad for?


Morten ser også veldig glad ut. Muligens på grunn av sponsoravtalen med Hilde. Han sponser poteter til bryllupet mot at hun har hans bilde og teksten Joker Bogen på brudekjolen.


Syns faktisk at Morten gjør seg unaturlig slank når han poserer for Hilde.


Helt tydelig at Morten føler seg veldig kul når han besøker Bondefrøken uten at jeg er med.


Er vel ingen grunn til å juble sånn over noen skarve potetsekker. Nei, det er nok heller jubel for at Morten kom alene denne gangen.

2 kommentarer
    1. Kjære Terje, jeg synes du snarest mulig må oppsøke Bondefrøken og gi henne sorgterapi. Det er klart det har gått dypt inn på henne at høna døde sånn like før bryllupet. Men som den oppofrende bonde, kvinne, samboer og mor hun er har hun stor omtanke for alle levende vesener som trenger hennes varme og omsorg. Når så Morten kommer, lykkelig over at han bringer henne potetene, så hun kan hake av nok en post på listen over alle Må-gjøre-før-bryllupet-ting, kan hun ikke vise ham hvor ulykkelig hun egentlig er. Nei, hun smiler og ler, og får Morten til å føle seg som litt av en kar.
      Og du, det er jo ikke sikkert Morten tenkte på sponsoravtale. Det kan jo være det bare var hans gode hjerte, som du så ofte har lovprist, som slo igjennom da han kjørte til Bondefrøken. Kanskje visste han også at du hadde det travelt den dagen, og ville ikke stresse deg . . . ???

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg