17. mai på Horsfjord

Selv om jeg benyttet gårsdagen til 17. maifeiring på Leka, fikk jeg også med meg mye av feiringen på hjemmebane. I år hadde 17. mai-komiteen valgt en ny rute for toget. Det gikk fra Vonheim til Sagelva. Sagelva er en av de fineste elvene på Austra, og så vidt jeg vet det eneste vassdraget på Austra som har en bestand av elveperlemusling. Jeg tar det for gitt at ruten for toget ble lagt dit i år, for å hedre denne skapningen som gjør så lite ut av seg ellers. Veldig fint og omtenksomt gjort av 17. maikomiteen. Men sånn har vi det på Austra, vi tenker på alle, også på de som ikke sier så mye.


Mette Lundseng sto for en av dagens beste prestasjoner da hun oppnådde 23 poeng i pilkast. Ola Marius Hanssen og Rita Ulfsnes følger nøye med for å lære litt av Mettes profesjonelle stil.


Korpset har stilt seg opp, og er klar for å gå i front av toget. Vi har hverken lensmann eller andre myndighetspersoner som er betrodd å gå fremst.


Korpset er et glimrende eksempel på interkommunalt samarbeid, medlemmene kommer fra tre forskjellige kommuner.


Dette er Sagelva, som var målet for årets 17. maitog.


Skarptrommisene Ole Tobias Floa Holand og Einar Torgnes Kristensen er ikke så begeistret for å la seg avbilde. Men de lot seg likevel overtale til et bilde.


Ingri Elise Floa Holand er yngst i korpset, men allerede en dreven kornettist.


Jeg avsluttet årets 17. maifeiring med å kjøpe årer, heldigvis vant jeg ingen av Kristine Enora Kjeldsands gavekort.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg