Kraftig oppgradert Baleno

Som selvoppnevnt leder i Kongelig Norsk Balenoklubb, har jeg lenge hatt dårlig samvittighet både for å ha skrevet lite om Baleno på bloggen, og for å ha forsømt min kjære Baleno i hverdagen. Nå retter jeg opp denne uretten. Jeg har gått til det skritt å oppgradere Balenoen min. Jeg har opp gjennom årene pleiet nær kontakt med Bosse Jokke Hammarstrøm, president i International Club of Baleno. Og da Hammarstrøm i vinter dessverre ble nødt til å levere sin elskede Baleno til bilopphuggeriet, fikk jeg tilbud om å overta sommerdekkene som sto på lekre lettmetallfelger. Et rørende tilbud jeg umulig kunne takke nei til. I tillegg har har jeg latt min Baleno underkaste seg EU-kontroll hos vårt lokale bilverksted, Bogen AS. En kontroll som heller ikke denne gangen avslørte feil av betydning. Kun noen gummiforinger måtte skiftes. Så nå er jeg og Baleno klar for nye eventyr.


John Bogen er sannsynligvis en av verdens fremste eksperter på Baleno, både i kraft av sin lange erfaring som bilmekaniker, og som mangeårig eier av nettopp Baleno.


Det er med stor stolthet jeg parkerer Balenoen for verdens beste Jokerbutikk i Bogen.


I fjor fikk Balenoen et ublidt møte med et rådyr, Balenoen ble skadet, men overlevde. Det gjorde ikke rådyret.


Nå er skaden endelig utbedret, sånn at jeg får full åpning på døra igjen. Dette sammen med de nye felgene, gjør at jeg føler at jeg har nybil igjen.


New Car står det på den øverste wunderbaumen. Det er 18 år siden det var sant.


Det er bare å fastslå, de lager ikke sånne biler lenger.


Fra internasjonalt Balenotreff i 2012. Bosse Jokke Hammarstrøm med sin Baleno til høyre. Det er disse felgene som nå står på min Baleno.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg