Avslutning på skogsdrift

I dag avsluttet maskinlaget fra skogsentrepenør Monrad Lassemo skogsdrifta de har holdt på med hos meg og fire naboer den siste tida. Det siste som ble hogd var en bitte liten teig med sitkagran hos meg. Og tenk, jeg var så heldig at jeg fikk være med i hogstmaskina til Jan Harald Thorvaldsen under den hogsten. Da jeg fikk tilbudet, var jeg ikke tung å be. Syns det er så morsomt å se på hogstmaskina i drift, og å få se på fra orkesterplass gjorde meg til en liten guttunge. Og det gjorde ingen ting at Jan Harald er en usedvanlig trivelig kar heller da. Så langt jeg er i stand til å bedømme, er det gjort meget godt arbeid her de par siste ukene. Det har vært et fullstendig smertefritt samarbeid med både Allskog og entrepenøren. Og kjøreskader er det omtrent ikke.


Hogstmaskina på tur for å ta de siste sitkagranene i denne omgang.


Dette lille feltet ble det siste som ble avvirket under denne drifta.


Hogsten kommet i gang, og jeg har orkesterplass. Nå skjønner jeg småungenes fryd over å få sitte på i traktoren.


De største sitkagranene i dette feltet var på over 2 kubikk.


Vel en time tok det å hogge de 70-80 trærne.


Jobben unnagjort, gjenstår bare å kjøre det fram til vegen.


Maskinfører Jan Harald Thorvaldsen inviterte meg med i hogstmaskina. Det ble en veldig interessant og hyggelig time for meg.


Ikke lenge etterpå er lassbæreren på plass og får tømmeret fram til vegen. Er nok ikke lenge til tømmerbilen er på plass heller.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg