Ny seilbåt

Martin Ulrichsen, som blogglesere har blitt kjent med fra Matkroken Bogen tidligere, har oppfylt en drøm. Han har kjøpt seg seilbåt, en 40 år gammel Hallberg-Rassy på 31 fot. Og i dag kom han til hjemmehavna ved Bogen med den elegante farkosten. Med sin far Morten som matros, dog ikke lettmatros, har han seilt skuta fra Molde til Bogen på under to døgn. Og bedre mannskap enn Morten kunne han knapt ha fått. Morten har seilt på de syv hav i sin ungdom, da på handelsskip. Riktignok var dette etter at seilskutetida hadde tatt slutt. Men en gang sjømann, alltid sjømann. Og Martin var svært godt fornøyd med sjømannskapet som hans (litt) gamle far hadde utvist under den 250 nautiske mil lange turen. Martin har døpt skuta Njord, og det er ikke umulig at det kommer en tilføyelse til navnet; “av Valveita”.


Nesten ved kai, far og sønn har kommet i havn.


Noen minutter tidligere fikk jeg øye på Martins nye seilbåt utenfor Gråvin.


Lekre linjer på denne skuta.


Kjempehøy mast synes jeg.


Skipper Martin er kjempegodt fornøyd med nyinvesteringen.


Morten virker godt fornøyd med fasilitetene om bord.


Martin er minst like fornøyd.


At Martin gleder seg til å seile virkelig langt med Njord, er vel bare fornavnet.

1 kommentar
    1. Hei, jeg har lest bloggen din utrolig lenge, men har aldri lagt igjen en kommentar. Så jeg tenkte altså at det var på tide. For det første så elsker jeg måten bloggen din har utviklet seg på. De emnene du skriver om å generelt måten du formulerer deg på liker jeg veldig godt. Jeg syntes du er utrolig vakker, og tenkte at jeg rett å slett bare måtte si det!
      Keep up the good work!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg