Avlutningsdagen på Kolvereid

Tre spennende dager som konferansier på Kolvereiddagene er til ende, og jeg sitter igjen med en lang rekke flotte opplevelser og gode minner. Det er umulig å nevne alt, men noe må jeg likevel ta med fra lørdagen også. Konserten med Kolvereid storband var en stor opplevelse, mye på grunn av at jeg ikke hadde den ringeste anelse om at de var på et sånt nivå. Dette er folk som for lengst har tatt skrittet fra å være musikanter til å bli musikere. Storslagen konsertopplevelse. Og så må jeg nevne møtet med 6 år gamle Signe Flasnes, hun framførte Idas sommervise fra hovedscenen på avslutningsshowet til publikums store begeistring. Sammen planla vi opptredenen hennes, og hun visste nøyaktig hvordan hun ville gjøre entrè og hvordan alt skulle være. For et scenetalent denne jenta er. Videre har proffe arrangørerog herlig og profft husband, Sjalabais, gjort inntrykk på meg. Og alle hyggelige tibakemeldinger jeg har fått fra kjente og ukjente har oppriktig varmet. Tusen takk alle sammen, dette var gøy.


Det tapende laget i kikkertfotballfinalen hadde tungt for å svelge nederlaget, så de prøvde å tilrane seg pokalen med makt. De representerte Autel.


Den første jeg møtte tidlig på formiddagen, var komitèleder Kari Strøm som hadde ryddet opp i etterlatenskapene etter festen kvelden i forvegen. På tross av kun tre kvarters søvn, var smilet på plass.


Dagen bød også på mønstring av Amcar og MC, blant annet dette fete dollargliset.


Morten Ulrichsen stilte med sin BSA 1936-modell med sidevogn. Han vakte berettiget oppsikt, også hos politiet. Han sto ikke i fare for å bli anholdt, de to hyggelige politikvinnene ville bare beundre kjøretøyet.


Kolvereid Storband trakk et stort og begeistret publikum til sin konsert lørdag ettermiddag. Storartet konsert med et storband på skyhøyt nivå.


Kapellmester Øyvind Nordstrand ledet sitt storband myndig og svært kyndig. Marte Volden sto for vokale prestasjoner vi sjelden har hørt live hos oss.


Politikerdebatten mellom de sju listetoppene i Nærøy avslørte først og fremst at debattleder Torkil Marsdal Hansen var best forberedt av alle. Det er også lett å fastslå at det ikke ligger an til kvinnelig ordfører i Nærøy etter høstens valg.


På tross av tettpakket program, fant Rolf Pettersen rikelige anledninger til å slappe av mellom slagene.


Kolvereiddagenes mest sjarmerende innslag. 6 år gamle Signe Flasnes sang Idas sommervise under avslutningsshowet, til publikums store jubel og begeistring.


Jeg fikk også æren av å ønske komiker Sigmund Kveli velkommen på scenen. Publikum humret seg gjennom Kvelis tjue underholdende minutter.


Som konferansier samarbeidet jeg tett med husbandet Sjalabais i tre dager. Og du verden for noen profesjonelle og hyggelige karer det var å forholde seg til. Selv om John Martin Hellesø tidvis prøvde å ta fra meg jobben 🙂 Til gjengjeld sang jeg surt med på refrenget under deres framføring av “Idyll”.


Jaggu fikk jeg ikke blomster også av komitèleder Kari Strøm. Det var en fryd og jobbe med en komitè som la så godt til rette for de innleide underholdningskreftene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg