Superbloggeren går til filmen

I går spilte jeg inn min aller første filmrolle, jeg var så heldig å få en liten, men veldig morsom rolle i Tidevann film sin storsatsing Hjem, episode 2. Innspillingen foregikk i kaldt og ufyselig vær, men tro endelig ikke at det ikke ble hot av den grunn. Uten å røpe for mye her, så kan jeg trygt si at jeg ikke hadde drømt om at min filmdebut skulle bli av en såpass dristig karakter. Hjem 2 er en oppfølger av kortfilmen Hjem fra 2014, den blir etter alt å dømme en god del lengre enn den første filmen. Muligens blir den klippet sammen med den første, slik at den får spillefilmformat. Ikke verst med en helaftens spillefilm med handling fra Gutvik. Denne vesle grenda ytterst på Namdalskysten er i ferd med å etablere seg som selve filmbygda i Trøndelag. Snart er det faktisk klart for kortfilmfestival nettopp i Gutvik, men det skal jeg komme tilbake til.


Her er jeg sammen med Frida Strand, som jeg spilte inn en meget hot scene med. Som bildet tydelig viser var både aktører og filmcrew meget godt fornøyd etter endt opptak.


Meget krevende forhold under innspillingen. Her står Per Blomstrøm, som for anledningen var instruktør, og studerer manus, mens filmskaper Jarle Mogård rigger kamera under parasollen, som beskyttet utstyret mot regnet.


Tom Antonsen var lydtekniker under innspillingen.


Her skytes en scene med Christer Alfredsson, som var sentral under dagens innspilling.


Her får Christer Alfredsson instruksjoner av Jarle Mogård, mens Per Blomstrøm frisker opp replikkene for skuespilleren.


Tone Evelyn Vedvang var innspillingsassistent, her betjener hun et ekstra kamera under en scene.


Også hurtigruteskipet Kong Harald fikk en rolle under dagens innspilling. Dette vakte oppsikt hos “avis-tipsere” som overdramatiserte seansen en smule. Jeg kan forsikre om at det hele var fullstendig udramatisk. Bare nok et vitnesbyrd om at Hurtigruten er en viktig del av livet på norskekysten.


Våte, men utrolig fornøyde etter endt innspilling. Fra venstre, Tone Evelyn Vedvang, Tom Antonsen, Jarle Mogård, Per Blomstrøm, Christer Alfredsson og Hans Erik Sellevik.


Jarle Mogård og Per Blomstrøm tar en high five etter innspillingsdagen. Jarle Mogård er filmskaper og mannen bak Tidevann film. Per Blomstrøm har hovedrollen i Hjem-filmene, men akkurat denne dagen var han ikke foran kamera.

3 kommentarer
    1. Jeg har (som du kanskje allerede vet ut fra mine kommentarer i ny og ne) lest bloggen din en god stund. Har alltid likt bloggen din veldig godt og har vært innom daglig, men jeg må bare si at du virkelig har forbedret deg i det siste! Du skriver veldig engasjerende og morsomt, samtidig som det er mye informasjon og fine bilder. Digger det! Du har alltid skrevet bra, ellers hadde jeg ikke lest bloggen din daglig, men det er virkelig noe som har skjedd den siste tiden. Du blir bare bedre og bedre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg