Grisprat på Vega

I dag fikk jeg en uforglemmelig dag sammen med nordlandske grisebønder og folk fra landbrukets organisasjoner. Stedet var Vega Havhotell på Vega, og anledningen var grispratkonferanse med måsegg. Jeg hadde ingen erfaring med måsegg, men grisprat har jeg en smule kompetanse på. Jeg var så utrolig heldig å bli invitert til konferansen for å fortelle om mitt liv som bonde og blogger. Og makan til publikum kan jeg knapt huske å ha hatt. Og etterpå fikk jeg være med på forsamlingshuset og spise måsegg. Og i tillegg fikk vi være vitne til en svært så livat og underholdende kokkekamp med brødrene Jon og Frode Aga som kapteiner på hvert sitt lag. Ikke bare er de fremragende kokker, de er også underholdere av rang.


Tror dere ikke at den første jeg gikk med på ved Vega Havhotell var en bindaling. Bernt Skarstad kan man faktisk risikere å møte overalt!


Et kvarters tid fikk jeg på å psyke meg opp før det var min tur på konferansen.


Det viste seg fort at dette ikke var noe å grue seg for. Makan til hyggelig og vennligsinnet publikum skal en lete lenge etter. Bønder er i grunnen kraftig undervurdert!


Elin Hallenstvedt fra Felleskjøpet var den som hyret meg til jobben, og hun hadde dagens beste utsagn i det jeg var ferdig med mitt innslag: “Nå er vi ferdige med den seriøse delen av programmet”. Men Elin var en utrolig hyggelig vertinne, tusen takk!


Jeg fikk også æren av å sitte til bords med nestleder Kristin Ianssen i Norges Bondelag under måseggspisinga. Både Kristin Ianssen og jeg forsynte oss to ganger, så dette falt i smak ja.


All grunn til å misunne meg dette måltidet. Litt synd at jeg ikke kunne drikke Mackøl, men pytt. Munkholm går ned den også.


Så var det klart for livlig og underholdende kokkekamp med brødrene Aga i hovedrollene.


Begge Agabrødrene har tydelig språk, så vel kroppslig som verbalt. Strålende underholdning.
  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg