Er jeg en Hobbit?

Neida, jeg er vel ikke en hobbit, men den siste filmen i trilogien om Hobbiten ble jeg virkelig imponert over. I går kveld var Bygdekinoen på ungdomshuset vårt og viste denne filmen. Og de som lot juleforberedelser være juleforberedelser og kom på kino, fikk virkelig valuta for billettpengene. Jeg er ingen filmkritiker, men jeg kan si såpass som at dette var storslått og imponerende underholdning. Som noen kanskje har skjønt, så er kinoen et hjertebarn for min langt bedre halvdel og meg. Kino på et grendehus kan naturligvis ikke by på den samme komfort som på en kino i byen. Det er andre ting vi må satse på, som gratis kaffe og vafler for de som tar seg tid til å komme i god tid før filmen. Og når det er siste forestilling før jul, setter vi også fram klementiner og pepperkaker til publikum. Og jeg tør påstå at det er god stemning når det er kino på Vonheim, utrolig mange hyggelige kinogjengere vi treffer i løpet av et år. Og ikke minst de trivelige kinomaskinstene da!


Vi har bestandig folk innom som drikker kaffe og spiser vafler sammen med oss og kinomaskinisten.


Her selger kinomaskinist Jan Haugen billetter til kveldens forestilling.


Publikum koste seg med filmen, ingen tvil om det.


Siste film i trilogien om Hobbiten imponerte på mange vis. Fenomenal underholdning!

Da filmen var slutt, kastet to av publikummerne seg inn i ryddejobben. Kjell Eivind Grande og Lars Berg Hansen stablet sammen stolene før de dro hjem. På bygda løfter vi i flokk!


Tre fornøyde kinogjengere, disse er stamgjester. Inspirert av filmen; Tom Antonsen i midten som “ork”, Sammen med Jon Einar Kristensen og Njål Kristensen som i denne sammenhengen blir dverger!


Publikum har gått hjem, og kinomaskinist Jan Haugen har fått kinoutstyret på plass i bilen sin.


Og for meg gjenstår det bare å rydde etter kaffegjestene, nok en trivelig kinokveld er over.

 

 

1 kommentar
    1. Morsomt innlegg 🙂 Jeg er selv en dverg, og syns at det er helt greit når vi får så flotte helter som hobbittene til å slå et slag for oss små folk 🙂 Det er mye mot i de små kortvokste 😉 Morsomt å se at det enda er godt med liv i de ulike bygdekinoene rundt omkring i vårt langstrakte land 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg