Nytt bad?

I dag har jeg lyst til å slå et slag for min gode venninne Kristine Enora Kjeldsand. Hun har havnet i en finale, og ikke en hvilken som helst finale. Brønnøysunds avis har en konkurranse som går ut på å vise fram sitt miserable bad, og den som får flest stemmer, får pusset opp badet med avisens og gode sponsorers hjelp. Og Kristines bad har faktisk behov for en oppgradering.

Hvem er så Kristine, jo det skal jeg kort fortelle dere. Kristine er for det første lærer, men her i bygda er hun kjent for så mye annet. Hun er jenta som bestandig stiller på dugnad, hun er den som fyrer opp i skihytta og lager mat og kaffe til skifolket. Hun er sjef for revygruppa som hver 4. juledag forlyster et stort publikum. Hun er den som bestandig har med seg et instrument og underholder i store og små sammenhenger. Kristine trakterer blant annet kontrabass, piano, fiolin, munnharpe og blokkfløyte. Med andre ord er det godt belegg for å kalle Kristine hele bygdas humørspreder. Og vi er mange som unner Kristine et nytt bad. Hvis dere skulle få lyst til å hjelpe oss med å få oppfylt Kristines drøm, sender dere følgende sms: BA BAD 6 til nr. 2399. Og skulle Kristine vinne, lover jeg en flott reportasje fra hennes nye bad. Kanskje blir det dristige bilder også!


Kristine med fiolinen på badet.


Kristines kusine Lisbeth Borgen gikk i bresjen for en støttekonsert i dag.


At Lisbeth er en djevel på trekkspill skal jeg ikke påstå, men innlevelsen er stor.


Selv spiller jeg kontrabass på moderat nivå.


Paraply er greit for å beskytte instrumentet under de heftigste regnbygene i dag.


Kristines bad er i overkant retro vil mange si.


Også taket på badet trenger en ansiktsløftning.


Kusine Lisbeth mener at badet er modent for avskilting.

BA BAD 6 til 2399

5 kommentarer
    1. Som den gode bloggleser jeg er, har jeg nå spandert 5 kroner og sendt en sms og stemt på Kristine. Men skal innrømme at det var mange gode kandidater der…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg