En kirkens mann

Jeg kan neppe kalles en kirkens mann. Jeg tror nok at min nokså gode venn Morten Ulrichsen er skuffet over meg i så henseende. Han er en ekte kirkens mann, mellom annet er han et engasjert medlem av menighetsrådet. Han får meg nok aldri til å bli noen kirkegjenger, men i det minste hender det at jeg stopper ved en kirke og prøver å tenke noen fromme tanker, så også i dag under en kjøretur.


Denne kirken ligger ikke så langt fra Kolvereid i Nord-Trøndelag. Etter arkitekturen å dømme er det snakk om en kirke fra 1980-tallet.


Her prøver jeg intenst å komme på en from tanke.


Jeg må bekjenne at det å være nær en kirke, bare gjør det marginalt enklere å tenke fromme tanker.


Rett under kirketårnet, men heller ikke det hjalp så mye.


Hovedinngangen vender mot sør, det tror jeg er helt vanlig.


En liten utedo for å dekke ikkeåndelige behov.


Denne kirken har et noe merkelig navn!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg