Rekordvarme

De siste dagene har vi hatt det så varmt at både folk og dyr går på krabbegir. Jeg vil, uten å kunne dokumentere det, påstå at dette er de varmeste dagene her i løpet av mitt 52-årige liv. I går nådde gradestokken 33 glohete grader, og for et øyeblikk siden var den på 32. Jeg må ærlig innrømme at dette er varmere enn det som er bekvemt både for meg, og ikke minst for dyrene. De er veldig opptatt av å finne skygge, men jeg tror likevel de har det bedre ute enn inne i fjøset. Selv på sånne varme dager. Men nettene har de det veldig fint ute. Men bevares, det er jo fantastisk å oppleve et sånt julivær, på samme tid i fjor var det 20 grader kaldere og øsende regnvær, da sto faktisk kyrne inne i 14 dager på grunn av regn og gjørme der de skulle gå. Og for en beitefreak som meg er det svært sjelden kost i perioden mai – september.


Slik så gradestokken ut for en liten stund siden.


Kyrne trekker inn mot skogkanten for å få skygge.


Hadde de ikke hatt tilgang på skygge, burde de nok heller stått inne.


Julia ser nesten bebreidende på meg, tror kanskje det er jeg som har skrudd på varmen.


Fire kyr finner skygge fra denne selja.


Og på balkongen sørger også Sabrina for å holde seg i skyggen.


Og i anledning rekordvarmen, har jeg gått til det skritt å kjøpe meg ny shorts! Det er heller ikke hverdagskost!

4 kommentarer
    1. Så flott at kyrne får gå ute på beite i varmen! Og flott gradestokk forresten.
      Men si mei, legger du ikke ned dolokket etter dei?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg