Stor begivenhet

I går var det storslagen åpning av den nye kaffekroken ved Coop Kongsmoen. For uinnvidde ligger denne butikken like ved Lona bru og busskuret der. En rekke notabiliteter var til stede og kastet glans over åpningen, i tillegg til rundt 80 mer vanlige mennesker. Også jeg var invitert for å kaste glans i øynene på de frammøtte, noe jeg selvfølgelig takket ja til. Og ettersom dette er en Coop-butikk, fant jeg det helt naturlig å ha med Matkrokeneffekter som gave. Noen vil kanskje mene at det er å kaste blår i øynene på Coop-folket, og ikke glans. Men gavemottakerne tok det veldig fint, veldig raust folkeslag på Kongsmoen. Etter åpningen av kaffekroken, skjedde det enda mer spektakulære ting. Men det får jeg ikke plass til her. Det blir et nytt innlegg om det senere.


Her klipper selveste bestyrerinnen Janne Lona over båndet, og erklærer kaffekroken for offisielt åpnet. Legg merke til de spreke fargene butikken har fått nylig.


Gaven jeg hadde med var en Matkrokensekk av lettpresenning, med drikkeflaske, solbriller, caps og øreplugger, alt med Matkrokenlogo. Her er det Birger Aarmo som prøver gavene. Han skal padle Canada på tvers senere i sommer, så dette får han god bruk for.


Bestyrerinnen fikk selvfølgelig også en tilsvarende sekk, men hun fikk også en signert Matkrokenpose. Signert av Morten Ulrichsen og undertegnede, en gave som nesten rørte bestyrerinnen til tårer.


Også dugnadsgeneral Johannes Okstad ble tilgodesett med Matkrokeneffekter.


Også selveste ordfører Hege Nordheim Viken i Høylandet kommune, holdt tale, såkalt frihåndstale, det vil si uten manuskript. Min fotograf og jeg fikk gleden av å hilse på henne. Da kom det fram at hun ikke hadde lest bloggen min, jeg regner med at når hun nå har fått sitt bilde her, blir hun også bloggleser. Kan noen gjøre henne oppmerksom på det?


Ingenting å utsette på serveringen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg