Gutvik, del1

I dag tok jeg meg en liten runde og knipset noen bilder i Gutvik, da jeg kjørte min datter til hurtigbåten som har anløpssted der. Gutvik er nabogrenda til oss, det bor omtrent 60 mennesker der. Både butikk og skole er nedlagt. Men heldigvis er det så mange bønder igjen at all jord blir høstet eller beitet. Det bidrar sterkt til at Gutvik framstår som en utrolig vakker og velstelt bygd. I tillegg har naturen vært raus med Gutvik. På min lille runde i dag var jeg på ingen måte innom alle perlene i grenda, men jeg fikk så mange fine bilder at jeg må dele det opp i to innlegg.

For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg skal holde årets 17.maitale i Gutvik. Derfor føler jeg at det kan være lurt å skryte litt av plassen på forhånd. På en måte sette et innskudd på goodwill-kontoen. Det tror jeg kan være nyttig, for talen er jeg mer tvilsom til.

Og denne gangen lar jeg bildene tale for seg selv.

5 kommentarer
    1. At æ kunne reise fra dæ. Vil kunne brukes som undertekst på disse fine bildene som fremkaller så mange gode minner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg