Hurtigrutereise

Jeg holder nå på å forberede meg på en reise som for meg har et større omfang enn jeg er vant til. Jeg skal nemlig ta hurtigruten fra Rørvik til Stamsund og tilbake igjen i løpet av helga. Og det som gjør dette ekstra spennende er at Morten Ulrichsen blir med på turen. Vi tenker å gjøre strandhugg i alle havner der Hurtigruten har anløp, og det er ikke umulig at det kommer reportasjer fra disse havnene på bloggen etter hvert. Hvis det er noen som har tips om ting jeg bør ta bilde av, så er det bare å melde fra. Og om det er noen som vil bli tatt bilde av, så er det bare å møte opp. Men fram til avreise i morgen kveld, blir det fullt opp med å forberede reisen. Forberedelsene har for øvrig allerede pågått en stund.


Det er de to nyeste hurtigruteskipene, Trollfjord og Finnmarken vi seiler med.


Man må ha med seg nok drikke på en sånn tur, her ferdigblandet saft.


Vi planlegger å reise i frakk, men etter råd fra min svigerfar, som har reist mye med hurtigruten, kommer vi også til å iføre oss benklær.


Morten reiser aldri noen steder uten tubaen sin.


Morten har også skaffet fine svipptursekker som vi kan bruke når vi går i land.


Denne strømpebuksa blir ikke med på turen. Også etter råd fra min reisevante svigerfar. Han kan mye mer om hva som passer seg og ikke, enn det jeg gjør.

 

5 kommentarer
    1. Du bør kanskje investere i ei ny strømpebukse og ta med på reisen, slik at du ikke blir rådlaus i påkommende tilfeller… 😀

    2. du får be kapteinen fløyte ekstra når dere ankommer Ørnes – og så må du sikre deg noen bilder fra innseilingen (den er fantastisk vakker) og vess dokker e oppe så tidlig – så må eg vel kanskje gjær meg ei stripe ned på kaia!

    3. Åh lucky you som ska te Stamsund,fantastiske Lofoten,bare ett par mil unna min heimplass 🙂 Ha en strålende seiling og ta masse bilda derfra 🙂

    4. Åi åi!! Med ferdigblandet saft, de knæsje sekkene og mulig benklær så vil dere gjøre lykke rundt om 😉 Skulle nå kommet å hilse på, men er et stykke fra Tromsø til Stamsund 😉 Ser fram til reiseblogg!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg