Lagsmesterskap i skyting

I kveld var det avslutning på innendørssesongen i Gutvik skytterlag. Og samtidig skulle det kåres lagsmester. Og som så mange ganger før var det superveteranen Paul Guttvik som trakk det lengste strået, med resultatet 247. Selv kom jeg på en hederlig 8. plass med 240. Hele 20 skyttere deltok i kveld, og i kveld var det ikke bare skyting det handlet om. Det var også kake- og pølsespising. Der mener jeg at jeg kapret en knepen pallplass. Ellers ble Matkroken Bogen beste dagligvarebutikk i kveld, med Martin Ulrichsen på 3. plass, og Morten Ulrichsen på 5. plass.


Den allestedsnærværende Morten Ulrichsen var standplasskommandør under lagsmesterskapet i kveld. Han ledet skytingen med forholdsvis sikker hånd.


Her ligger jeg og skyter min serie.


Morten fikk også sjansen til å skyte om mesterskapstittelen.


Her ligger Morten i skarp tvekamp med en av Gutviks skytterlegender, Børge Lysfjord.


Tvekampen vippet såvidt i Børges favør med to innertiere mer.


Etterpå koste de to skytterne seg med kaffe, eventyrbrus og kake.


Etter skyting og kakespising tok lagets leder oppvasken under skarpt oppsyn av kveldens mester Paul Guttvik og en annen skarpskytende veteran, Jan Tiller.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg