Skyting

I kveld har jeg vært på miniatyrskyting i nabogrenda Gutvik. Jeg er ikke særlig til skytter, det er skjelden jeg treffer blinken, så jeg drar først og fremst for å treffe folk. Den lille grenda Gutvik har bestandig hatt et godt og aktivt skyttermiljø, og har et flott anlegg både for baneskyting og innendørsskyting. I kveld var det innvielse av lagets nye elektroniske skiveanlegg, det gjør det enda et hakk morsommere å skyte når du får opp treffene dine på en egen skjerm. Så nå blir det nok Gutvikturer på tirsdagskveldene framover.


Her teller Gutvik skytterlags leder Jens Karsten Kjærstad opp luftgeværkuler til meg, han fikk det nesten helt rett.

Jeg valgte bevisst å legge meg på et moderat nivå i kveld, sånn at det skal være godt forbedringspotensiale de kommende tirsdagskveldene.


Kult å ha sin egen skjerm når en skyter.


Jan Tiller ser bare mellomfornøyd ut, det har han ingen grunn til, for kaffen og kakene smakte helt fortreffelig. Så og si en innertier!


Her poserer storskytteren Paul Guttvik og leder Jens Karsten Kjærstad stolt foran de nye elektroniske skivene. Paul Guttvik vil mange gjenkjenne som en levende legende i skyttermiljøet, ikke bare er han en glimrende skytter, men også en enestående drivkraft i skyttermiljøet. Han har også et behagelig og vinnende vesen, og er på alle måter en hedersmann. Nå i helga vant han sin klasse i Viknastevnet, en av utallige triumfer har har hatt med børsa i hånda.

2 kommentarer
    1. Det er bra det sjeldan vert blink så vert det ikkje så store skadar på dei folka du treffer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg