Pepperkakehus

Vi har lange tradisjoner for å lage pepperkakehus til jul. I år har jeg laget mitt eget pepperkakehus, egentlig er det et apotek. Jul og julefeiring kan by på forskjellige helsemessige utfordringer, og det er dette jeg har hatt i tankene når jeg har pyntet mitt eget pepperkakehus. Jeg har stor sans for å forene det dekorative med det nyttige.


Som blogger er det helt naturlig for meg å bruke rosa melis når jeg pynter huset.


Her er pynten jeg bruker i år. Allergitabletter, fluortabletter og to typer Paracet.


Her er huset ferdigpyntet.


Fint plassert på en liten isoporplate, skal forestille snø det da.


Utrolig fornøyd med resultatet. Dette er både dekorativt og praktisk. Hvis man kommer opp en morgen i romjula og er en smule indisponert, kan man bare ta en jafs av taket. Paracet og allergitabletter kan hjelpe bra mot romjulshangover. Og fluortabletter er veldig nyttig for å styrke tennene i en tid med mye søtsaker.

8 kommentarer

Siste innlegg