Julekalender 15. desember

Jeg har vært en liten runde på Matkroken Bogen for å prøve å finne den julevaren det er mest kontroversielt å reklamere for. Jeg tror kanskje at det har blitt litt for snilt her nå en periode. Kort sagt for mye Morten og for mye kos. Men til dere som liker Morten, jeg vet at dere finnes, han kommer tilbake. Kanskje allerede i morgen.


Pepperkaker er ganske kontroversielt for mange, det får man påspandert overalt nå i førjulstiden. Mange opplever å få pepperkakeallergisjokkreaksjoner, og det er jo ikke hyggelig.


Juleøl er også en kontroversiell vare, kanskje det er det verste jeg fant.


Denne merkelige skuldernissen er heller ikke helt god. Den har bare hode og bein, samt at lua er grå med røde flekker. Nisse-elskere vil nok finne denne ytterst kontroversiell.


Denne julekrybben er helt utrolig rar. To nisser og en snømann står utenfor. Her prøver man åpenbart å omskrive bibelhistorien. Man vil ha oss til og tro at to vise nisser, og en like vis snømann, har vandret gjennom ørkenen fra østerled for å ofre gull, røkelse og myrra. Hvis ikke det er kontroversielt, så skjønner jeg ingen ting.

Nå er det opp til dere å avgjøre hvilken av disse fire julevarene som er mest kontroversiell.

11 kommentarer

Siste innlegg