Julekalender 6. desember

I dagens utgave av julekalenderen viser Morten fram to nek, ikke sine ansatte altså. Men helt vanlige havrenek som husflidslaget får selge hos Matkroken Bogen. Så dette har ikke Morten inntekt av engang. Morten har en enorm varme rundt hjerterøttene, eller noe sånt. Men jeg tror nok at nek er nokså tungsolgte. I fjor prøvde jeg meg på å produsere og selge julenek, men det gikk heller dårlig.


Her er mine nek fra i fjor, økolgiske nek av geitrams og kovensjonelle nek av høymole.


En glad Morten viser fram to nek.


De fleste småfuglene er ikke så glad i nek, men spurven liker det godt. Her prøver Morten å etterligne en gulspurv. What does the spurv say?

5 kommentarer
    1. Dine to nek faller helt igjennom, både estetisk og som matfat.
      Sier ikke spurven bare pip, pip, da? Jeg har trodd det, men ble plutselig usikker…..

    2. Då er spørsmålet; hvilke fuglar set seg i et nek av høymole og ønsker vi egentlig å ha dei utafor kjøkenglaset?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg