Julemesse

I går var jeg på julemesse, eller Christmas Mess som det heter i utlandet. Stedet var Gutvik grendehus i nabobygda Gutvik. Grendehuset var stappende fullt av saltmat og søtmat og penger og gull. Nei det var kanskje ikke helt riktig da, men mange utstillere og mange kjøpelystne besøkende fylte huset. Kaffe med mye godt til var det også. Også jeg sikret meg noen godbiter til jul.


Ragnhild Reppen fra Leka strikker nye sokker etterhvert som hun selger de ferdige produktene. Her blir ikke et eneste øyeblikk kastet bort.


Klara Flataker fra Holm solgte egenproduserte lefser og flatbrød, dette er velrennomerte produkter som også jeg sikret meg.

Fullt hus og god stemning.


Spennende utstiller, maleren Monica Helgesen som har slått seg ned i grenda Lysfjord i Bindal. Hun tilhører Nerdrumskolen, det vil si at hun har vært elev av Odd Nerdrum. Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å lage et eller flere blogginnlegg om denne spennende damen.

3 kommentarer
    1. Kjempe fin blogg du har, et fint design også! Men ønsker du å friske det opp litt? Nå som vi går inn i mørkere tider kan det være deilig å få en ny, lys og fin blogg! Jeg velger ut en av leserne mine til å få et spesiallaget, personlig design! Helt gratis 🙂 Meld deg på da vel, det er ikke så veldig lenge til vinneren trekkes. Påmelding, og mer informasjon, finner du i mitt nyeste innlegg.

    2. Julemesse er gøy, det har hendt jeg har deltatt selv 🙂 Og der i Gutvik var det mye snasent ser jeg ;.)
      Og så flotte malerier!!!! Det er virkelig noe Nerdrumsk over maleriene hennes, så hun har nok gått i en god skole. Samtidig må jeg legge til at jeg aldri, og jeg gjentar ALDRI, kunne tenkt meg og hatt Nerdrums erigerte på veggen min…

    3. Flotte greier Terje! Fint at en så berømt skikkelse som rosabloggeren kommer og kaster glans og videre formidler vår berømte julemesse!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg