Månedens katt

Dette er dagen for å være kontroversiell. Derfor finner jeg det høvelig å blogge om katt nå. Føler at jeg og katten har noe til felles, og det er at enten blir vi elsket eller hatet. Jeg liker både bønder og katter, men jeg vet at ikke alle gjør det. Denne månedens katt er Jesper. Han er en fem år gammel kartrert hannkatt. Vi har hatt ham i fire år, og strengt talt så er han fotografens katt. Jesper er en snill, uredd og morsom katt. Han bryr seg ikke så mye om regler. Han kan slett ikke forstå hvorfor han ikke kan spise av mat som står på bordet for eksempel. Han trives godt med det gode livet på bondegården, og hadde han hatt stemmerett, så hadde han nok stemt Senterpartiet han også. Og det er ikke noen vits i å legge ham for hat av den grunn. For det gir han katten i uansett. Det gjør bloggeren også…….

Jesper stiller gjerne som pryd i tomme blomsterkasser.

Jesper i stolen han betrakter som sin.

Her prøver han å smile som en nord-norsk rosablogger.

11 kommentarer
    1. Kjempe fin katt!!! 🙂
      Men ska ærlig innrømme ej lika hund og gårdsdyr bedre en katt 😛
      Det kan ha noe med at ej desverre e allergisk mot katt :/
      Men kan gjerne sitte å kose med en katt så lenge ej he tatt allergi medisin 🙂

    2. Katter er, i likhet med hunder, sauer, kyr og de fleste dyr bare herlige.
      Vår Pondus (rød med litt hvitt), snart 3 år, er bare verdens nest beste pus, for den aller beste mista vi i fjor, da han var nesten 18 år gammel. Ingen over, ingen ved siden av!
      Pondus (kastrert han også) er god når han vil, men kan også sette tennene i meg om han ikke vil… Og så HØRES han når han går over gulvet, selv om han ikke er en spesielt stor og tung katt. Det er mulig han har vært elefant i et tidligere liv.

    3. Ærlig talt så hadde nok katten (og alle de andre dyrene på gården) stemt MDG og ikke Senterpartiet, ettersom de faktisk bryr seg om dyrene.

    4. Gløymde ein ting… to kattedikt:
      Ein schaefer med kyssetrut
      der stikk halen til pusen ut
      Ein bulldog med bollekinn
      inni der er pusen min

    5. Ååå for en hærlig monsegutt..minne mæ litt om to av mine monsegutta..bare at dæm e litt mer lysere i pelsen.. Katt’n mine e sjefene i huset, e i besittelsen av fire stk maine coon -to pusi og to monsegutta 🙂 Ha en fin dag Terje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg