Marius på nye eventyr

Dette innlegget er skrevet av fotografen, etter oppfordring av bloggeren selv 🙂

For tiden er det silolegging her på gården, hvilket betyr at det ikke er så mye tid til å lage blogginnlegg. Personlig både liker og misliker jeg siloslått. Jeg gjør fjøset da, og det synes jeg er koselig. Dog ikke like koselig å stå opp klokka 7 i sommerferien. Det er nok bare en på gården som virkelig liker siloslåtten, og det er oksen Marius. Siden jeg er hjemme og gjør fjøs uansett tok jeg med Marius på en 2timers-tur, blant annet bort dit de holder på å legge utedunge.


Å spise på turen er obligatorisk for dette matvraket.

Her har de pause mens de venter på neste lass, og selvfølgelig måtte Marius tigge litt.

Mamma (wow, hun sa for første gang på over et år ja til å avbildes på bloggen) gir Marius smultringer. Det var populært.

Bloggeren selv tok seg også tid til å stoppe og kose litt med Marius.

Marius er forresten med i Tine sin fotokonkurransse. Bidraget ser dere HER 🙂

7 kommentarer
    1. Jeg trodde Marius var en blå sauebukk (vær) som leverer ull til den berømte Mariusgenseren. Så feil kan man ta.

    2. Til hun over meg her så vil jeg bare si at de fleste okser, i hvertfall de jeg har vokst opp med, er riktig flotte kjærnekarer<3
      Sinte okser er en stereotyp som stammer fra tyrefekting, og er bare noe tull. Det finnes jo mange sinte okser, men de aller fleste er helt greie å ha med å gjøre.

    3. Marius er ung og kjekk, og kan derfor tas med på tur, tenker jeg. Tviler på at fotografen ville gjort det samme med en velvoksen okse… Stoooore, fullvoksne okser KAN være farlige, i alle fall om de får teften av ei brunstig ku.
      Kjempekoselig å se at Marius får delta i siloleggingen, og at hele familien koser med ham 🙂 Sånt dyrestell liker jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg