Rasteplass ved Røros

Jeg har vært på reise i Nord-Østerdal, og der er det mye fint og se og oppleve. Noe av det som har gjort sterkest inntrykk på meg var en rasteplass mellom Brekken og Røros. Der var det lagt til rette for at veifarende kunne få en velfortjent hvil, og dekket andre basale behov.

Informasjonstavler er overraskende gode å støtte seg til.

En liten sittegruppe er bestandig god å finne.

Stolene er så solide at man godt kan stå på hendene oppå dem.

Godt å ha noe å hvile hodet på nå man tar en siesta i blomsterenga. Eneste minus var en ubehagelig kloakklignende lukt.

Et klart ankepunkt er at utedoen er alt for høy til at eldre mennesker kommer seg oppå den uten hjelp.

Men med god hjelp, så går det meste.

Alt i alt vil jeg si at denn plassen er vel verdt et besøk hvis man er på Røros. For ordens skyld legger jeg til at jeg ikke er sponset av turistnæringen i området. Denne reklamen gjør jeg på eget initiativ og for egen regning. Jeg slår gjerne et slag for både det ene og andre uten betaling jeg!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg