Tomatsuppe

Jeg har besøk av mitt 4-årige barnebarn i helga, og ettersom det er lørdagskveld, syntes jeg at hun måtte få bestemme hva hun skulle få å spise til kvelds. Og hun ønsket seg straks tomatsuppe. Tomatsuppe skal bli tenkte jeg, men du skal slippe å spise denne kjedelige Torosuppa. Jeg bestemte meg for å lage suppe fra bunnen med ekte tomater. Og noen andre ingredienser som gir god smak til suppen, litt hvitløk, krydder og raust med olje.


For å jevne suppen trengte jeg mais, cornflakes er laget av mais, så det passer perfekt.


Suppen under tilberedning, og den ferdige suppen klar til servering.


Jeg måtte spise selv for å overbevise barnebarnet om at det var godt. Hun syntes det var rar tomatsuppe.


Litt uvant smak, men alt handler jo om tilvenning.


Jeg spydde ikke, bare noen lette brekninger.

8 kommentarer
    1. Klare supper kan være både velsmakende og apetittvekkende, men klar tomatsuppe er litt uvanlig. Anne Marie sitt forslag om stavmikser støttes fullt ut – og så litt tilsmaking etterpå. Skikkelig sommermat!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg