Kalvemønstring

I dag fikk jeg være med på et veldig hyggelig arrangement, nemlig kalvemønstring i forbindelse med Åpen Gård på Val videregående skole. Hele 7 flinke og til dels veldig unge mønstrere viste fram kalvene sine foran et stort publikum. Også to sakkyndige dommere var til stede og vurderte innsatsen til både unge og kalv. Og jeg var så heldig at jeg fikk være kommentator til dette kjempefine showet. Etter at alle hadde gått rundene sine i ringen, vanket det sløyfe til kalvene, og mange fine premier til de unge kalvemønstrerene. Vel fortjent.


Dette bildet var det Karoline som tok.


Otto på 9 år med kalven Siri.


Erlend på 11 år med kalven Linda.


Ann Helen på 9 år med kalven Bruno.


Håvard på 6 år med kalven Litago.

Siril på 6 år med kalven Lille Mø.


Ann Kristin på 17 år med kalven Svein Åge.

William på 6 år med kalven Vilje.

2 kommentarer
    1. Flotte unger/ungdommer, og forhåpentligvis er det noen som vil satse på bondeyrket også, til tross for at inntekta ikke samsvarer med arbeidstiden… Likevel håper jeg at de ser at det å produsere mat, holde på med dyr, og stelle jorda er viktig også i framtida! 😀
      Og så var jo disse kalvene bedårende også da 🙂
      (Jeg har en liten besetning med tam villsau, i alle farger mønster. Herlige dyr det også:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg