Marius Sarius Katarius

Som jeg tidligere har fortalt, har Frida Isadåra sin egen ku, Julie Desember. Nå kan jeg også avsløre at Julie Desember har en sønn, nemlig Marius Sarius Katarius. Det er Ina, mitt barnebarn på 4 som har lagt navn på kalven. Meget velklingende navn må jeg si. Julie og Marius er av rasen STN, som står for Sidet trønder- og nordlandsfe. Dette er en gammel storferase som faktisk er regnet som utrydningstruet i dag.

Frida Isadåra og Julie Desember på luftetur.


Både Julie Desember og bloggeren får pene barn. Når man er så pen får man komme på besøk i stua.

Kos med matfar.

Alle barn liker å bli lest for, Tassen på landet er en favoritt.

8 kommentarer
    1. Fantastisk navn på den kalven 😀 Kreativ 4 åring som kan komme på noe sånt! 🙂 Hils Ina masse og si at jeg er imponert! 🙂

    2. Jur bækk!!!!! Det var en hyggelig overraskelse. Jeg er vanligvis ikke så treg i avtrekkeren at jeg bruker en måneds tid på å få med meg ting, men siden jeg har vært ute av bloggdrift en periode har jeg ikke sett at bloggen har kommet igang igjen. Gleder meg til freske fraspark og (ikke minst) flotte fotografier 🙂

    3. Fantastisk fin reportasje. Jeg drømte selv om å ta en kalv inn i huset da jeg var lita, men fikk aldri lov… Så når jeg ser denne bildeserien så opplever jeg nesten at ting faller litt på plass i sinnet… 😉
      Og så vakker en kalv!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg