Under middels gode fuglebilder

På tur heim fra Namsos tidligere i uka, slo det meg at det var voldsomt mye fugleliv å se. Så jeg tenkte for meg selv, jeg var alene i bilen så derfor måtte jeg tenke for meg selv, at nå kunne jeg ta noen fantastisk fine fuglebilder. Hvor vanskelig kan det være? Men så var det visst ikke så lett likevel, fugler har noen ganger en irriterende tendes til å fly sin vei, snu ryggen til, eller andre ting som saboterer mitt arbeid som fotograf. Så derfor endte jeg opp med noen bilder som i beste fall kan kalles under middels gode. Nei, hvis dere vil se gode fuglebilder, så må dere gå inn på bloggen til Tove Torgnes Kristensen, http://2rgnes.blogspot.no/ Der er det ingen middelmådigheter.

En flokk kortnebbgås i Overhalla, her beites det intenst.

Også i Vassbotna på Høylandet har kortnebbgåsa funnet seg et lite paradis.

I Overhalla gikk denne tranen og lette etter tranebær, antar jeg. Jeg antar også at den lette forgjeves.

På Høylandet satt det to modige måker på isen, is som var i ferd med å gå i oppløsning.

Her ved brudesløret i Kollbotnet, skulle det vært en flyvende måke i forgrunnen. Men typisk nok fløy den utafor bildet, men den var der bare et par sekunder før jeg knipset altså!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg