Friidretts-VM for kyr

I disse dager er det mange som sitter klistret foran det som tidligere het fjernsynsapparatene. Anledningen er selvsagt VM i friidrett i London. Som den idrettstypen jeg er, kan jeg ikke sterkt nok få understreket hvor viktig det er å selv drive med idrett, og samtidig få med seg alle andre på sportslige aktiviteter. Det holder ikke bare å sitte å se på sport. Derfor inviterte jeg kyrne med på krets-verdensmesterskap i løping, og flere av dem meldte seg umiddelbart på. Det er ikke noen kvalifiseringskrav i dette mesterskapet, så det faller helt klart innenfor begrepet breddeidrett også. Selv tok jeg som så ofte før, rollen som hare. Stevnet ble ikke sendt på TV, så denne reportasjen er eneste pressedekning av begivenheten.

Startfeltet samler seg og gjør seg klar til start, enkelte er litt urolige på startstreken, men her er det ikke snakk om noen diskvalifikasjoner.

Her har starten gått, og innledningsvis er det mye taktisk løping og posisjonering, selv innehar jeg rollen som hare.

Som vanlig når det er snakk om mesterskap, gikk det ikke i rekordtempo.

Her holder haren på å få nok, mens noen av kyrne innser at slaget er tapt.

Til slutt er det outsideren Ingrid som stikker av med seieren.

 

1 kommentar
    1. Er det sånn du flytter kyrne fra ett beite til et annet? Minner om meg når jeg flytter sau 🙂 I går, for eksempel, åpna jeg grinda til gjerdet de skulle inn på, og så åpna jeg grinda hvor sauene sto innenfor (jeg hadde ropt dem til meg på forhånd). Med det samme jeg åpnet grinda sprang de forbi meg og rett innpå “nybeitet”. Veloppdragne og greie 🙂 Men når lammene er små er det nesten håpløst. Da stopper halvparten av lammene i grindåpningen og springer tilbake. Da er det en fordel med mange tobeinte i bakkant. Selv da kan vi holde på LENGE før alle lammene er kommet di de skal.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg