Han va ein stabukk, ville ha alt ved det gamle

Dette Hellbillies-sitatet passer på meg, mener mange i den nære kretsen min. Derfor har jeg kjøpt meg ny Zetor, jeg har aldri kjøpt annet, og kommer nok aldri til å kjøpe noe annet heller, hva traktor angår. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe flere Zetorer heller, jeg holder på å bli så gammel at dette er nok siste traktoren jeg kjøper. Hvis jeg ikke husker feil, og det kan j godt hende jeg gjør, min langt framskredne alder tatt i betraktning, så er dette femte Zetoren min. Så jeg har vel byttet traktor forholdsvis ofte vil noen mene. Men for en som aldri har byttet kjerring, må det vel være lov å bytte traktor innimellom. Og hvorfor Zetor, vet jeg at mange lurer på. Ganske enkelt fordi det er en fornuftig traktor for mitt behov, det er svært sjelden det er noe trøbbel med dem, særlig de to siste jeg har hatt, har vært omtrent helt problemfrie. Og når det er sagt, jeg er av den bondetypen som aldri gidder å diskutere om hva som er det beste traktormerket. Livet er alt for kort for den slags debatt.


Ny Zetor kommer til gårds.


Og gammel-Zetoren står og venter på å bli byttet ut. Skjønt gammel, 6 år er den.


Den helrøde Zetoren kjøres av bilen. Både felgene og Trimalasteren er rødlakkert nå.


Og opp på bilen med gammeltraktoren.


Det var selveste sjefen hos Ørjedal Maskin, Kåre Ørjedal som kom med nytraktoren i dag. Dette er tredje Zetoren jeg kjøper hos dem.


Og her forlater gammeltraktoren Årset for siste gang, han fikk nå godvær ihvertfall!

4 kommentarer
    1. 🙂 Du har helt rett! Funker det og du er fornøyd, hvorfor endre? Gjør livet så enkelt som mulig! Det er så mye annet flott å gjøre enn å løpe etter “ting”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg