Jordbærsyltetøy på døra

I dag fikk jeg uventet besøk. Plutselig sto en av mine kolleger i bloggbransjen på døra og ville gi meg et glass med hjemmelaget jordbærsyltetøy. Det var Kenneth Nordahl alias “arbeidskar” som sto foran meg i egen person. Han bor nesten i Oslo, og har tidvis gjort seg bemerket som en mye lest matblogger, så jeg hadde store forventninger til hans jordbærsyltetøy. Og for å gå rett på sak, jordbærsyltetøyet innfridde alle mine forventninger, masse bær, passe konsistens og perfekt sødme. Her er link til hans blogginnlegg om tilblivelsen av syltetøyet.  Syltetøyet ble laget som 85-årsgave til hans bestemor, og da må jeg si at jeg føler meg beæret, selv om det sikkert er dumt for bestemora som ble snytt for et glass syltetøy. 


Kenneth Nordahl er en generøs kar som kommer med jordbærsyltetøy til en fyr han aldri har truffet.


Det visuelle inntrykket er meget tiltalende, fint glass og masse hele biter jordbær.


Nybakt brød og fersk melk rett fra tanken danner en verdig ramme rundt testingen av arbeidskars jordbærsyltetøy.


Sannhetens øyeblikk, smaken er det viktigste uansett hvor lekkert det ser ut.


Og dommen er enstemmig, tilnærmet perfekt syltetøy.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg