Vinterens siste krampetrekninger?

Snodige greier dette, selv om det er helt normalt med snøfall i slutten av mars, så blir man like skuffet og oppgitt hver gang det skjer. For nå vil vi ha vår. Her har vinteren gjort et lite comeback. I den grad vi kan si at vi har hatt vinter i vinter da. Snø har vi hatt minimalt av, og det lille som har kommet har vært flyktige greier. Innimellom har vi også hatt minusgrader, men de har ikke vært mange og særlig langvarige. Jeg frykter heller ikke for at den lille “indian winter” (går det an å si det?) vi opplever nå, skal bli særlig langvarig. For Yr.no lover at det snart skal komme en langvarig periode med regn, og jeg er ikke så sikker på om jeg liker det noe bedre.


Jaggu kom det så mye snø i natt at jeg måtte brøyte gårdsvegen.


Når det verste er skubbet bort, tar sola resten.


Men utsikten fra traktoren innover mot Bindalen er upåklagelig.


Heller ikke i motsatt retning er det så verst.


Isen som la seg i osen i natt, tar floa knekken på.


Balenoen føler seg som vanlig helt nedsnødd.


Og jaggu kom det ikke påfyll etter at jeg var ferdig med å brøyte.


Men til kvelds var det blå himmel igjen, dog hang det noen truende skyer over Bindalen, men det bruker det jo å gjøre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg