Ukens ku, Anja

På oppfordring kjører jeg en ny runde med ukens ku. Jeg bruker min datters bilder av kyrne, hun har spesialisert seg på å ta bilder av dyr, og det er veldig fine bilder etter min oppfatning. Første ku ut er 465 Anja som er født 24. mars 2013. Hennes første og hittil eneste kalv fikk hun 1. september 2015, en kukalv. Anja er ei svært snill ku, hun har aldri løftet en klauv i forbindelse med melking. I tillegg er hun både frisk, og melker svært godt. Hun er rask å melke, uten at hun lekker melk utenom melkingene. Og som bildene viser, er hun pen også. For spesielt interresserte, kan jeg opplyse at hun er datter av 10540 Eik, og hun har en avlsverdi på 19.


Anja ute på beite ei lys sommernatt.


På de fleste beitene har kyrne våre tilgang til skogholt.


Hvis man tenker etter, så ser Anja like snill ut som det hun er.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg