Sommerfesten på Horn

Sommerfesten på Horn, det er ikke sikkert at alle kjenner til denne festen. Men det burde dere. På det vesle stedet Horn like nord for Brønnøysund, arrangeres det annethvert år en aldeles utrolig hyggelig musikkfest like ved fergeleiet. Dette er et realt spleiselag der alle musikere og medhjelpere stiller opp frivillig uten betaling. Men tro endelig ikke at det er laber kvalitet på artistlista av den grunn. Dette skyldes nok ikke minst det kolossale nettverket i musikk-Norge som primus motor Trond Sverre Horn og hans ektefelle Anita Bøygard har. Og jeg skal ikke legge skjul på at jeg særlig ser fram til å få oppleve Anita og hennes søster Tove opptre som duoen Bøygard. Dette er countrymusikk fra aller øverste hylle, og dette blir deres første opptreden på to år. Bare det gjør det til en begivenhet. Og jeg skal dit den 2. juli, ikke bare som publikummer, jeg har faktisk blitt spurt om å være konferansier. Og en slik mulighet må man være mer enn middels stor idiot for å la gå fra seg. Jeg er både beæret og smigret over å bli vist en sånn tillit. For et par dager var min tildels bedre halvdel og jeg på Horn for å beskue festivalområdet, og for å få prøve en av Trond Sverre Horns sagnomsuste fiskemiddager. Og som ventet innfridde den, og når vi i tillegg fikk dessert fra Anita Bøygards hånd, med et fransk navn jeg slett ikke husker, ble dagen en uomtvistelig suksess. Facebooksiden til Sommerfesten på Horn finner du her.


For å sitere Hellbillies, “været va tungt og grått, skodda kom sigande….”, men det er bare for å ha gjort unna gråværet før Sommerfesten.


Tommel opp for en strålende sommerfest fra både Trond Sverre Horn og meg.


Trond Horn er stødig kaptein på Sommerfest-skuta, og det dreier seg absolutt ikke om denne skuta her altså.


Anita Bøygard og Trond Sverre Horn sentralt på festivalområdet, akkurat som de er sentrale i arrangementet, og sentrale i det musikalske på Sommerfesten på Horn. Sammen er de mest kjent for sin Johnny Cash/June Carter-tribute.


Trond Sverre Horn hadde ingen vesentlige innvendinger da også min kone ville være med på et bilde sammen med ham, eller var det sånn at lot hun seg overtale? Jeg husker ikke helt, det er tross alt to dager siden.


Trond Sverre under-Horn.


Trond Sverre over-Horn.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg