Vinterferie for bonden

Vi er midt inne i den hektiske vinterferiesesongen, og i år har jeg bevilget meg selv vinterferie også. Sammen med min kone og kjøpmannsekteparet Torlaug og Morten Ulrichsen tok en hel weekend i ferieresorten Bogen Feriehus. Og hvilken fantastisk ferie ble det ikke. Jeg tok naturligvis med meg ski, og jeg er dypt imponert over skiterrenget som Bogenområdet kan by på. Ferieopplevelsene er så omfattende at det er helt umulig å få det med i et blogginnlegg, så det kommer en fortsettelse på dette etterhvert. Jeg lar bildene fra ferien tale for seg. Følg med framover, det kommer flere spektakulære bilder fra ferieturen.


Her ved dette praktfulle anlegget til Bogen Feriehus har vi tilbrakt 2 døgns svært innholdsrik vinterferie. Det beste av alt er at det kun er 4,6 km fra gården vår. Her snakker vi om kortreist og bærekraftig ferie. Blir litt forundret over folk fra såkalte miljøpartier som setter seg på fly og tilbringer vinterferien i Spania!!!


Så snart Torlaug og Morten hadde stengt butikken på fredagskvelden, ankom de feriehytta og startet på sin vinterferie. Deres ferie er ikke kortreist, den er ureist, og svært miljøvennlig og bærekraftig.


Lørdagen tilbrakte jeg mye tid på ski.


Naturligvis måtte jeg en tur innom Joker Bogen for å se på utvalget der.


De som tror at jeg gikk på ski rundt om i butikken, må tro om igjen. Selfølgelig tok jeg av meg skiene før jeg tok runden rundt i butikken.


Etter handleturen benyttet jeg meg i omfattende grad av skiterrenget i Bogen.


Bakkene i Bogen er så bratte at farten ble nesten i overkant for mine skiferdigheter.


Torlaug og Morten sto velvillig og så på¨mine skiaktiviteter, alle har vi et behov for å bli sett. Vinket gjorde de også.


Her ønsker de meg hjertelig velkommen tilbake fra skituren.


Etter skituren ble det selvfølgelig afterski med musserende vin i glasset. Er det ferie, så er det ferie.


Etter afterski arrangerte vertskapet hos Bogen Feriehus fiskekonkurrane i marinaen, min fiskeglade kone i forgrunnen, vertskapet i bakgrunnen.


Vinner av konkurransen ble Torlaug med denne fangsten.

2 kommentarer
    1. Kortreist ferie er det alt for lite fokus på. Veldig bra at du tar dette fram i lyset, miljøvennlig på alle måter! Ha en fortsatt god vinterferietid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg