Besøk fra Canada

Hos Joker Bogen har man den siste tiden hatt celebert besøk. Canadiske Amy har lest om Joker Bogen på bloggen min, og ble så fascinert at hun like godt kom til Norge og Bogen for å lære mer om butikken og det fantastiske utvalget der. Særlig imponert er hun av varer de aldri har sett eller hørt om hjemme i Canada. Og Amy var virkelig et hyggelig bekjentskap, og så var det jo morsomt for meg å få briljere med 9. klasse-engelsken min. Jeg lurer imidlertid på at jeg i min iver over å få snakke engelsk, kom i skade for å feilinformere min canadiske venninne ved minst en anledning.


Lutefisk har de ikke i Canada. Morten Ulrichsen har servert henne sin hjemmelagede lutefisk, noe hun syntes var “ok”, men hun tilføyde at “the bacon and the potatoes was nice”.


Vi fortalte henne at lutefisken ble fanget med denne redskapen.


Sånne strømpebukser finnes ikke i Canada, sier Amy. ” They are kind of sexy”.


Disse gryteskrubbene mente Amy kunne passe perfekt som ørevarmere.


“I just love this Norwegian Santa”.


Lefser og lomper er også mangelvare i Canada.


Poteter fra Overhalla og norsk spekepølse har visst falt i smak hos Amy.


Jeg fortalte Amy at den ene pakken på bildet inneholdt “fishballs”. “Really?”, svarte hun. Jeg nikket bekreftende, og la ut om hvor godt det var med hvit saus, bacon og poteter til. Hvorpå hun svarte: “Amazing”, og så litt vantro ut. Det er her jeg i ettertid har fått mistanke om en språklig misforståelse. Jeg tror hun kan ha oppfattet “fishballs” som fisketestikler, og da skjønner jeg at hun ble en smule skeptisk.


Pinnekjøtt var også nytt for Amy, men det var hun ikke så skeptisk til.


Norsk brunost har virkelig falt i smak hos Amy fra Canada.


Som så mange andre er Amy imponert over utvalget av strikkegarn hos Joker Bogen.


En litt uklar selfie sammen med Amy og Morten.

1 kommentar
    1. Godt å hør at det er flere som kan briljere med skole engelsk! Bare så synd att undertegnede ikke har hatt engelsk på skolen, så her har det vært mang en “Fishballs” in kvait saus!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg