Motivasjonsforedrag

Innimellom blir jeg spurt om å ta på meg diverse opptredener, og i går gjennomførte jeg et de mest prestisjetunge oppdragene jeg noen gang har hatt. Jeg ble spurt om å holde motivasjonsforedrag for lokallagslederne i Nordland Bondelag under deres årlige samling i Bodø. Og såpass lett som jeg er å smigre, kunne jeg ikke si nei til det. Hvilken motivasjon folk kan tenkes å få av å høre meg fortelle om mitt liv som bonde og blogger, er ikke så lett å se, men veldig morsomt for meg å få treffe nye spennende mennesker er det i hvert fall. I går ble det dessverre ikke all verdens tid til å treffe folk, det sørget Viderøe for. De hadde ikke helt dagen i går, hverken på tur dit eller på hjemturen. Men jeg kom meg velberget både til Bodø og hjem igjen, og da skal man vel ikke klage. 


Tøft å ha sitt eget vannglass til disposisjon.


Dette var morsomt for meg, håper det var litt morsomt for tilhørerne også.


Bondelagsfanen i fokus, og bloggeren i bakgrunnen.


Lokallagsledere fra hele Nordland var pent nødt til å sitte og høre på meg i en halvtime.


Ordstyrerne utviste stor tålmodighet med meg.


Av big boss i Nordland Bondelag, Bernt Skarstad, fikk jeg en pakke med lokalmat. Jeg puttet den i sekken min, med det resultat at jeg havnet i trøbbel i sikkerhetskontrollen på flyplassen. Gulrotmarmelade blir ansett som et mulig eksplosiv.


Motivasjonsforedraget mitt motiverte i det minste Bernt Skarstad til å gi meg en klem.


Nokså muntert ble det da Bernt kom opp på podiet.


Stilig å få være et eget punkt i et offisielt program.


Hilde Furuseth Johansen fra administrasjonen i Nordland Bondelag var den som inviterte meg til Bodø, og hun har også tatt de fleste bildene i dette innlegget.


Selve rosinen i pølsa, bilde sammen med nestleder i Norges Bondelag, Brita Skallerud. I løpet av det siste året har jeg klart det kunststykket å få bli med på bilde med både lederen og de to nestlederne i Bondelaget.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg