Publiners in concert

Lørdagskvelden fikk vi oppleve en fantastisk flott konsert med Publiners på ungdomshuset Vonheim. En og en halv time helt uten dødpunkter, med stoff fra det nye albumet “VI”, og det beste fra bandets tidligere utgivelser. Og Publiners innfridde til de grader forventningene. Musikken deres, som er en herlig miks av rock`n roll, irsk og norsk folkemusikk, country og nordnorsk visetradisjon, (i hvert fall opplever jeg det sånn) gikk rett hjem hos publikum. Bandets utadvendte vokalist og frontfigur Ronny Bertelsen kommuniserer svært godt med publikum både under og mellom sangene, noe som er en viktig del av konsertopplevelsen. Men viktigst av alt er at Publiners er utrolig godt samspilte, og etter min ringe forstand holder samtlige seks musikere et utrolig høyt nivå. Dette var en strålende opplevelse, jeg er sikker på at de som var tilstede har blitt enda større Publinersfans etter dette. Og så til det som ikke var så bra, det var alt for få til stede. Selv om det var langt over 100 som løste billett, burde det vært mange flere. UL Fønix fortjener virkelig anerkjennelse for at de ga oss denne enestående muligheten til å oppleve et stort band her i bygda. Da syns jeg det er oppriktig leit at det ikke var stuvende fullt på Vonheim denne kvelden. For dette var virkelig bra!


Publiners festet grepet på publikum fra første tone.


Ronny Bertelsen og Morten Horn, henholdsvis vokalist og gitarist i Publiners.


Camilla Brevik var gjestevokalist på storhiten (Kj)ærlighet, en oppgave hun utførte med glans.


Utrolig bra band, så enkelt er det.


Ronny Bertelsen er i tillegg til å være vokalist, også mannen som trakterer diverse fløyter. Et av Publiners varemerker.


Publikum var strålende fornøyd med det de fikk høre og se under konserten.


Ekstranummer var ikke til å unngå, heldigvis.


Etter konserten var det platesignering og fotografering som sto på programmet. Min kone og jeg måtte selvfølgelig benytte anledningen til å få et bilde med Ronny Bertelsen.


Min kone syntes også det var kjempehyggelig å treffe igjen sin gamle korpsdirigent Morten Horn. Han dirigerte Fønix skole- og ungdomskorps i en årrekke.


Ronny Bertelsen utmerker seg ikke først og fremst med sin hårpryd, men han satte stor pris på å få låne en flott hentesveis av min fotografdatter.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg