Trond Sverre Horn – hel ved

Valgkampen foran kommunevalget på mandag nærmer seg slutten. Velmenende listekandidater, alt fra ordførerkandidater til listefyll, gjør sitt ytterste for å kapre stemmer til nettopp sin liste. Og slik skal det være, dette er demokratiets sanne vesen, kampen om velgerne. Vi skal være både glade og takknemlige for at vi har dette demokratiet, der vi står helt fritt til å stemme på akkurat det partiet, og den kandidaten vi lyster. Denne valgkampen er den første jeg har fulgt på facebook, i tillegg til aviser og etermedier som før. Og jeg beklager å måtte si at det etter hvert har blitt lettere å peke ut kandidater og lister som jeg ikke har lyst til å stemme på, enn det motsatte. Mange kandidater har falt for fristelsen til å komme med skarpe utfall mot både politiske motstandere og velgere, og da særlig på facebook. I stedet for å fortelle om seg selv og sitt program, har det for enkelte blitt like viktig å komme med spisse uttalelser og skittkasting. Og det må de for så vidt få lov til, men jeg tror ikke det gir så mange nye velgere. Og kanskje verst av alt, det lager et dårlig klima mellom de som skal samarbeide til vårt alles beste i de nye kommunestyrene, og det tror jeg ikke det kommer mye godt utav. En av mine facebookvenner kom nylig med et hjertesukk i denne forbindelsen, “ingen blir større av å gjøre andre små, tvert i mot”. Og det er så sant som det er sagt. Men når alt dette er sagt, så hører det også med at jeg kjenner, og har møtt mange lokalpolitikere fra flere kommuner i distriktet, som er flotte representanter for sine partier. Den aller største bonusen jeg får gjennom bloggingen min, og alt det fører med seg, er at jeg får treffe utrolig mange hyggelige og spennende mennesker, og i dag har jeg lyst til å løfte fram en av dem.

Jeg har blitt kjent med en fantastisk mann som stiller til valg som ordførerkandidat for Senterpartiet i Brønnøy. Trond Sverre Horn heter han, og han burde være forbilde for alle som driver med både lokal- og rikspolitikk. Han er helt tydelig på at han ønsker å bli ordfører, men ved en grundig gransking av facebook og lokalpresse, finner en ikke spor av at han snakker nedsettende om andre kandidater. Vi blir derimot kjent med en ordførerkandidat som ser framover, som gir av seg selv, og som bruker humor, god mat og musikk for å komme i kontakt med velgerne. Og da forteller han hva han og hans parti vil. Han ville aldri funnet på å snakke nedsettende om sine konkurrenter.

Jeg har ikke kjent Trond Sverre Horn lenge, men han har rukket å gjøre et svært fordelaktig inntrykk på meg. Jeg kan nesten ikke forestille meg en bedre ordførerkandidat, uansett hvor det måtte være. Med sin svært allsidige yrkeserfaring, sin livserfaring på godt og ondt, og ikke minst sin utrolig fine måte å møte andre mennesker på, har han en ballast som gjør ham svært godt egnet til jobben. Hans spesielle omtanke for barn og unge, for de eldste, og for samfunnets svakeste, appellerer sterkt til meg. Og ikke minst er jeg helt sikker på at han vil være en utrolig flott og synlig representant for sin kommune utad. Trond Sverre Horn er hel ved, og ikke bare det, han er også frisk ved.

Jeg må innrømme at jeg aldri har hatt noe ønske om å bo i Brønnøy kommune, men akkurat nå ved dette valget kunne jeg tenkt meg det. Det ville vært en god følelse å kunne slippe en stemmeseddel med Trond Sverre Horns navn øverst, ned i stemmeurnen. Uansett om dere har mulighet til å stemme på Trond Sverre eller ikke, ønsker jeg dere et godt valg. Av alle håpløse metoder for å styre land og samfunn, er demokratiet klart å foretrekke!


Utstråling, trygghet, varme, musikalitet, raushet og omsorg. Ja alt dette passer når Trond Sverre Horn skal beskrives.


Da Trond Sverre Horn spurte om han kunne ta med seg selfiesofaen sin og spille inn en liten video sammen med meg, visste jeg ikke helt hva jeg gikk til. Men du verden så fort man føler seg vel i denne mannens selskap.


Trond Sverre Horn er en voksen mann med livserfaring, noe som har gitt ham klokskap og tyngde, samtidig som han har sin ungdoms fulle kraft i behold. Og hvilken “førstedame” i Anita Bøygard, får ikke Brønnøy hvis Trond Sverre blir ordfører. Brønnøy kan da umulig ha så god råd at de ikke velger Trond Sverre til ordfører.


Alt trenger ikke koste så mye, har Trond Sverre blitt sitert på i valgkampen. Her er tre av hans viktigste effekter i valgkampen, en slitt sofa, ei rar pute, og gitaren, som han for øvrig trakterer på mesterlig vis.


Denne ordførerkandidaten kommer aldri til å gå i fella med å bli selvhøytidelig og hevet over den jevne velger.


Her er resultatet av Trond Sverres bruk av sin etter hvert berømte selfiestang. Den har vært en viktig del av hans positive og morsomme valgkamp.

 

Bloggere er pålagt å merke innleggene hvis de på noen måte er sponset. Dette blogginnlegget er IKKE sponset, og jeg skriver det på eget initiativ, og innholdet står for egen regning.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg